2022-12-21 09:22Pressmeddelande

Flasheye tar in nytt kapital

Ida Rehnström, operativ chef och Ulf Lindström, vd.Ida Rehnström, operativ chef och Ulf Lindström, vd.

Partnerinvest och Mobilaris Evolve fortsätter investera i Flasheye och går nu in med 4 miljoner kronor tillsammans i en riktad nyemission.

Mjukvaruföretaget Flasheye har utvecklat ett system för smartare och bättre övervakning av processer inom industrin, bland annat genom 3D-teknik. Flasheye har tagit så kallad Lidar-teknik från fordons-, försvars- och robotbranschen och tillämpat den i industrin. Målet är att erbjuda en bättre och automatiserad övervakning, som tidigt upptäcker och varnar för avvikelser.

- Under 2022 har vi upplevt ett enormt intresse för våra lösningar från olika branscher. Nu när vi säkrat upp mer kapital från våra befintliga ägare Mobilaris Evolve och Partnerinvest, som förstår potentialen i våra digitala lösningar, är vi redo att ta nästa steg i vår marknadsexpansion och produktutveckling, säger Ida Rehnström, operativ chef på Flasheye.

Om Partnerinvest Norr

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med spännande, skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörer. Vi startade vår verksamhet våren 2010 på initiativ av Norrlandsfonden och Almi Invest. Partnerinvest Norr har god kunskap om ägarkapital och investeringar i norra Sverige.

Mikael Edström
INVESTMENT MANAGER