2021-07-08 09:22Pressmeddelande

Abracon förvärvar portföljbolaget Proant

Partnerinvest portföljbolag Proant AB förvärvas av Abracon LLC.

Proant är ett teknologidrivet antennföretag med ett brett utbud av inbyggda och externa antenner. De tillhandahåller professionell support, vägledning och råd för optimerad implementering av deras antenner samt skräddarsydda antennlösningar.

Abracon är branschledande inom passiva komponenter som tillhandahåller frekvens kontroll- och tidsenhet, RF & antenn och anslutningslösningar genom ett globalt distributionsnät. Huvudkontoret ligger i Austin, Texas.

Genom att gå samman med Abracon ökar Proant sitt geografiska område genom Abracons globala försäljningskanaler. Tillsammans med Abracons antennteam kommer Proant att fortsätta utvecklas och leverera antennlösningar som stöder marknadens behov.

Läs mer här!

Om Partnerinvest Norr

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med spännande, skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörer. Vi startade vår verksamhet våren 2010 på initiativ av Norrlandsfonden och Almi Invest. Partnerinvest Norr har god kunskap om ägarkapital och investeringar i norra Sverige.

Ingela Lidström
Ingela Lidström