2020-06-03 12:05Nyheter

Nordic Quick Systems utsett till framtidsbolag

Sammy Pergament, Eva-Lena Bergkvist och Nicklas JadingeSammy Pergament, Eva-Lena Bergkvist och Nicklas Jadinge

Nordic Quick Systems har utsetts till ett av Nordens främsta framtidsbolag!

Techarenan Challenge utser årligen de 50 främsta framtidsbolagen i hela Norden och i år har Nordic Quick Systems, ett av Partnerinvest portföljbolag, kvalat in på denna lista. Tävlingen är öppen för alla Nordens entreprenörsledda bolag i startup- och tillväxtfas, och juryn har bedömt bolagen utifrån deras unicitet, skalbarhet och globala potential.

– Det är mycket smickrande att vi uppmärksammas på denna högt ansedda lista i konkurrens med alla Nordens tillväxtbolag. Jag är otroligt stolt över teamet och ser omnämnandet som ett bevis på att vi är på rätt väg, säger Sammy Pergament, sälj- och marknadsansvarig på Nordic Quick Systems.

Tidigare år har exempelvis MatSmart (livsmedel), Min Doktor (e-hälsa), Cake (elmotorcyklar), iDeal of Sweden (livsstilsvarumärke) och Sellpy (second hand-plattform) tagit sig in på listan. Årets upplaga av Techarenan Challenge går nu in i nästa fas, där de 50 bolagen gör upp om priser såsom bland annat ”Årets tillväxtbolag”, ”Nordea Social Impact Award” och ”Industrins Pris”.

Läs mer om Nordic Quick Systems smart kedjehjul för effektivare underhåll på https://www.nordicquicksystems.com/

Om Partnerinvest Norr

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med spännande, skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörer. Vi startade vår verksamhet våren 2010 på initiativ av Norrlandsfonden och Almi Invest. Partnerinvest Norr har god kunskap om ägarkapital och investeringar i norra Sverige.

Mikael Edström
INVESTMENT MANAGER