2020-05-15 13:45Nyheter

Lipigon har signerat samarbetsavtal med HitGen Inc.

Lipigon Pharmaceuticals, som utvecklar läkemedel mot lipidrelaterade sjukdomar, har signerat ett samarbetsavtal med det snabbt växande bioteknikbolaget HitGen Inc. med huvudkontor i Chengdu, Kina och dotterbolag i USA. HitGen är världsledande inom s.k. DEL-teknologi som möjliggör att man kan kan utvärdera upp till 100 000 gånger flera möjliga substanser jämfört med traditionella metoder.

"HitGen är en perfekt partner för oss i detta program, med sin världsledande DEL-plattform. Deras teknologi är mycket väletablerad och används idag brett av globala läkemedels- och bioteknikbolag" - säger Stefan K Nilsson, VD och medgrundare av Lipigon Pharmaceuticals.

Om Partnerinvest Norr

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med spännande, skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörer. Vi startade vår verksamhet våren 2010 på initiativ av Norrlandsfonden och Almi Invest. Partnerinvest Norr har god kunskap om ägarkapital och investeringar i norra Sverige.

Mattias Eriksson
INVESTMENT MANAGER