2018-09-27 14:02Pressmeddelande

Jonas Stenmark ny Försäljningschef på PreBad AB

Jonas Stenmark, Försäljningschef PreBad ABJonas Stenmark, Försäljningschef PreBad AB

Den 17/9 började Jonas Stenmark sin tjänst som Försäljningschef på PreBad AB. PreBad ingår i PartGroup och erbjuder prefabricerade, projektanpassade badrumsmoduler för stamrednovering. Vi passade på att fråga Jonas lite om hans framtidsplaner.

Hej Jonas! Kul att du ville bli en del i vårt gäng! Berätta om din bakgrund, vad har du gjort tidigare?
– Närmast kommer jag från en tjänst som Key Account Manager på Centro Kakel & Klinker AB. Jag var på Centro i 12 år, dessförinnan jobbade jag bland annat som säljare på CC Höganäs.

Varför valde du PreBad AB?
– Jag tycker att PreBads produkt för stamrenovering (PreRoom badrumsmodul) är otroligt spännande. Jag ser en spännande utmaning i att få marknaden att våga prova, som alltid med nya produkter. Jag kände också att jag ville prova att sälja något som även tillverkas inom företaget. Tidigare har jag jobbat med att köpa en vara, sälja en vara, så detta ger nya erfarenheter och kunskaper.

Vilka förväntningar har du av den nya arbetsuppgiften och företaget?
– Jag hoppas kunna bygga flera fina affärer där vi går hand i hand med utförare mot beställare. Mina tidigare erfarenheter visar på att om utförare och leverantör jobbar i harmoni så kommer slutkund alltid bli nöjd med resultatet. Då jag precis avslutat en första resa till fabriken (i Kalix) så har jag också sett att det har satsats mycket på utveckling de sista åren, vilket känns tryckt.

Vilka mål har du med den nya arbetsuppgiften och företagets försäljning/utveckling?
– Målet är att få produkten erkänd på marknaden. Då bolaget redan tidigare fått in flertalet stora projekt så har vi fina referensprojekt, detta borde tala för att fler vågar prova. Då det redan investerats mycket i fabriken så kan vi utan större problem öka produktionen och detta bäddar för en bra utveckling av bolaget.

Något annat du vill tillägga?
– Här skulle jag vilja be våra potentiella kunder om att ha ett öppet sinne. Jag tänker på vad folk sade när den första iPhonen kom ”en mobil utan knappar/siffror? Det kommer aldrig att fungera!”. Det kanske inte stämmer in på alla men vad jag menar är att vi människor ibland är lite rädda för det nya. Min uppmaning till de som behöver stamrenovera blir att ”våga prova nya metoder” så ser vi på PreBad till att finnas där hela vägen, för att leverera er ett mycket bra resultat.

Anders Byström, Marknadsdirektör för PartGroup, kommenterar:
– Vi på Part Group är väldigt nöjda över att Jonas har valt att anta denna utmaning. Vi tror att Jonas, med hans yrkesbakgrund och kunskaper, har mycket att tillföra i utvecklingen av PreBads erbjudande. Jag har även tidigare under flera år arbetat med Jonas och vet att vi får en kunnig och kompetent kraft. Jonas har dessutom väldigt goda relationer och gott renommé inom branschen.

Varmt välkommen till framtidens bransch Jonas!

Om PartGroup

PartGroup – sex systerföretag med rationellt industrialiserat byggande i fokus. Part Construction AB erbjuder prefabricerade, objektanpassade badrum till nybyggnation av hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. PreBad AB erbjuder prefabricerade badrumsmoduler för stamrenovering. Isolamin AB erbjuder kundanpassade lösningar inom området sandwichelement samt prefabricerade bostadsmoduler. Space Interiör AB erbjuder projektanpassade inredningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. PreEnergi AB system för värmeväxlare m.m. PCS Modulsystem erbjuder tillfälliga modullokaler med bestående kvaliteter.

Anton Lundholm
Anton Lundholm