2019-12-20 07:10Nyheter

Vi tackar för i år och önskar er en riktigt god jul och gott nytt år!

Ännu ett fantastisk år är snart till ända!

Vi passar på att tacka alla våra härliga kunder, våra leverantörer och vår personal. Tillsammans med er så utvecklas vi och tar det industriella byggandet vidare. Det är ni som är anledningen till att vi står här idag. TACK!

Hälsningar: Part Construction, Space Interiork, Isolamin, PreBad,
PCS Modulsystem och Altor Industrie

PartGroup kör showroomsdagar i februari

Vi vill gärna hänga lite med dig så passa på att hälsa på. I samband med Stockholm Furniture Fair har vi lite extra aktivitet i vårt Showroom. Under några dagar bjuder vi på lite lättare förtäring, dryck, mötesmöjligheter och kunskapsutbyte. Håll ögonen öppna för vidare info och kommande agenda.

Var: Bristagatan 14, Arlandastad
När: Tisdag 4/2, onsdag 5/2 och torsdag 6/2, kl. 7-19

Fyra av våra företag berättar om:

Året som gått och året som kommer

Prefabricerade badrum från
Part Construction AB

Bilden ovan är från ett projekt med granitkeramik som har producerats i fabriken under året. Dessutom med en design som visar att prefabricerade badrum är allt annat än standard.

Vi märker nu att många fler än någonsin tidigare tänker prefab och att det därmed också blir fler som vill använda prefabricerade badrumsmoduler. Detta ser vi genomgripande på våra olika marknader. Kul tycker vi såklart!

Granitkeramik i storformat på frammarsch
Året 2019 är också det år då granitkeramik i storformat börjat få riktigt genomslag. Detta har vi bland annat sett i flera av årets danska projekt.

Nya lösningar
I och med att PART erbjuder nya schaktlösningar så har också prefabriceringsgraden på badrumsmodulerna ökat. Det är också inom detta område som vi just nu har ett stort fokus när teknikskåp och schakt vidareutvecklas för att passa de olika behoven som finns på de olika marknaderna.

Utökad sälj- och serviceorganisation
Under året så har PART utökat säljorganisationen med två nya projektsäljare, en i Sverige och en i Norge. Även den norska serviceorganisation har utökats under året, genom etableringen av en fast serviceenhet i Lillestrøm, Norge.

Kök- och badrumsinredningar från
Space Interior Sverige AB

Anpassad inredning. Kontor, kök och klädförvaring i en sektion.

Bilden ovan visar hur SPACE kan skräddarsy hela lägenhetens förvaring med kök, arbetsplats och klädskåp, helt utifrån kundens önskemål.

Året som gott har verkligen varit toppen! Marknaden har verkligen fått upp ögonen för SPACE modulkök och fördelarna med dessa. Där ser vi att att den korta montagetiden är viktig och ger det vinnande konceptet som marknaden nu har börjat förstå. Köken kommer helt färdigmonterade inklusive vitvaror, el och VVS. Dessa kök gör verkligen skäl för benämningen plug & play.

För SPACE är special standard
I dagens marknad för bostadsbyggande blir det allt viktigare att spara på kvadratmeter och kostnader för dessa. Detta ökar också önskemålet om att på en liten yta få plats med så mycket som möjligt genom välgenomtänkta koncept för förvaring, kök och arbetsytor.
För SPACE är special standard och här anpassas och yteffektiviseras inredning efter varje yta och önskemål. SPACE har inga standardiserade mått utan ser varje projekt som något unikt som öppnar upp för bra lösningar och fler möjligheter.

Badrumsinredning
När det kommer till SPACE badrumsinredningar så kan även dessa skräddarsys utefter kundens önskemål och ytmöjligheter.

Sandwichpaneler och hotellmoduler från
Isolamin Sweden AB

Produktionslinje bostadsmoduler

Bilden visar både hotellmoduler och badrumsmoduler under tillverkning, på två av Isolamins produktionsbanor i Överkalix.

När det kommer till vår relativt nytillkomna fabrik i Överkalix så har vi tre produktgrenar. Här tillverkar vi kompletta hotellmoduler, badrummoduler och sist men inte minst vår ursprungliga produktgren sandwichpaneler.
När det gäller sandwichpaneler så kan vi se en nästan 30% ökad försäljning i år mot föregående år. Och kommande år förväntas vara ett modulernas år, då vi släpper loss vår hotellmodulsproduktion på allvar. Hur kul som helst!

För oss är special standard
Det finns många möjligheter och fördelar med våra sandwichpaneler. En av dessa fördelar är att vi, liksom systerföretaget SPACE, skräddarsyr våra produkter efter kundens behov och önskemål. Vi levererar fullt måttanpassade paneler som sedan monteras samman mycket enkelt med våra specialprofiler.

Kompletta hotellmoduler kommer stort
Vi har ett spännande 2020 framför oss, framförallt när det gäller våra hotellmoduler.
Vi kommer att leverera ett komplett hotell, byggt med våra hotellmoduler, under första kvartalet 2020. 207 rum i nio våningar kommer att stå färdigt till sommaren.
Mycket spännande projekt!

Badrummodulerna då?
När det gäller badrumsmodulerna så tillverkas dessa idag i vår fabrik på uppdrag av vårt systerföretag Part Construction. Större specialprojekt av badrumsmoduler tillverkas med fördel på Isolamins fabrik i Överkalix.

Badrumsmoduler för stamrenovering från
PreBad AB

Filmen ovan visar tillvägagångssättet vid stam renovering med PreBads badrumsmoduler.

Ett klockrent koncept för Miljonprogrammet
Med PreBads badrumsmoduler för stamrenovering så ligger vi helt rätt i tiden när det stora miljonprogrammet ska renoveras.

Badrumsrenovering på tio dagar, inklusive stammar
Fördelarna är många, men framför allt ser vi att tiden betyder mycket. Med möjligheten att kunna renovera ett badrum på tio dagar, inklusive stammar, så ger konceptet fördelar både för boende och fastighetsägare.

• För den boende innebär det bland annat att "livet" pausas under betydligt mycket kortare tid, inget evakueringsboende som pågår i månader.
  • För fastighetsägaren innebär det minskade kostnader i form av minskade utgifter för evakueringsboenden men även minskade arbetskostnader på plats.

Hotellrum på fem dagar
När det kommer till just hotellrumsrenovering så kan renoveringstiden kortas ytterligare. Med PreBads badrumsmoduler så är det till och med möjligt att ett hotellrum får ett badrum renoverat, på endast fem dagar!

Storformat gör succé
Även när det gäller PreBads badrumsmoduler så kommer verkligen granitkeramik i storformat med fördelar. Att det ser både snyggt och modernt ut är ju en av fördelarna, en annan är att den industriella produktionsmetoden gör det så mycket enklare att hantera storformat än vid platsbyggd badrumsrenovering.

Det var allt för oss denna gång. Sist men inte minst vill vi bara säga...

Till er alla,
God Jul och
Gott Nytt År!

Vill du fortsätta att ta emot våra nyhetsbrev?

Vi vill gärna hålla kontakten med dig för att dela med oss av vad som händer på företagen i PartGroup och för att få visa våra fina nyheter. Om du trots allt inte vill att vi fortsättningsvis kontaktar dig, så går det bra att avregistrera dig via länken nedan.

Klicka här för att avregistrera dig

Om PartGroup

PartGroup – sex systerföretag med rationellt industrialiserat byggande i fokus. Part Construction AB erbjuder prefabricerade, objektanpassade badrum till nybyggnation av hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. PreBad AB erbjuder prefabricerade badrum för stamrenovering. Isolamin Sweden AB erbjuder kundanpassade lösningar inom området sandwichelement samt prefabricerade bostads- och hotellmoduler. Space Interiör Sverige AB erbjuder projektanpassade köksmoduler och badrumsinredning. PCS Modulsystem hyr ut tillfälliga modullokaler. Altor Industri erbjuder prefabricerade, badrum till hotell, vårdhem, bostadsfastigheter och fartygsindustrin.

Mathias Karlsson
Sales Manager Sweden - Part Construction AB