2019-09-24 06:45Nyheter

PNG-logo för Part Construction AB

Upplev badrumsmoduler
från PART i 360

Hur ser det perfekta badrummet ut om du låter fördämningarna brista och tankarna flöda? Håll inte tillbaka. Släpp tanken fri. Fånga drömmen.

360 badrum

I år tar vi inte bara med oss en badrumsmodul till mässan utan vi tar med oss flera! Kom till vår monter på Bygg Reis Deg, ta på dig VR-headsetet och låt dig inspireras. Du får följa med upp till vår fabrik i Kalix där du kan se dig omkring i produktionsmiljö men framförallt får du möjligheten att kika in i några alldeles färska prefabricerade badrum, filmat i 360°.

Låt oss bjuda dig på lunch på mässan

Kom och hälsa på oss i vår monter. Lär mer om möjligheter och fördelar med våra prefabricerade badrum och passa på att bli bjuden på lunch. (Vi delar ut lunchkuponger i montern, först till kvarn gäller).

Använd vår kod så bjuder
vi på inträdet också

Genom att använda vår "Utställarkod" så behöver du inte betala inträde till mässan. Koden är B04-05 och du registrerar dig med den här.

Välkommen!

Prefabricerade badrum med möjligheter

Vi vet att det många gånger finns en uppfattning om att prefabricerade badrum begränsar valfriheten men vi vill påstå att det faktiskt är rakt motsatt. Vi säger: –Tekniken vi tillverkar våra badrum med ger många fler möjligheter och fördelar än vid platsbyggt!

Zoku Copenhagen

Granitkeramik för bättre hållbarhet

Ett exempel på fördelar och för den delen också möjligheter som ges med våra prefabricerade badrum är att det – i en industriell produktion som vår – är mycket enklare att jobba med granitkeramik och framförallt granitkeramik i storformat.

Vanligtvis är storformat  och granitkeramik något som kan vara mycket kostsamt och tidskrävande att arbeta med när man platsbygger. Men inte hos oss, vi har de industriella hjälpmedlen som gör det enkelt för oss att lyfta och passa in storformatsplattor. Vi skär granitplattorna med vattenskär (vattenstråle med högt tryck) vilket ger ett perfekt skär vid håltagningar och måttanpassning av plattor.

Granitkeramik har flera mervärden däribland att ytskiktet är ett bra val gällande: hållbarhet, miljö, städ samt livslängden som i princip är obegränsad. Storformatets väldigt få fogar kommer också med fördelar som t.ex. innebär extremt enkel städning.

På bilden: En badrumsmodul med granitkermik i storformat.

Fler fördelar med prefabricerade
badrum från PART

• Kvalitet och typgodkännande
    Som svensk tillverkare har vi stor förståelse för lagar, krav och branschregler inom alla områden som berör badrum.  Vi är den första tillverkaren av prefabricerade badrumsmoduler med en typgodkänd produkt, både hos svenska SP och norska SINTEF där även testerna är utförda.
    De senaste åren har vi arbetat hårt med miljöcertifieringar vilket har mynnat ut i att vår stomme är bedömd och godkänd av både SundaHus och Byggvarubedömningen. Våra badrum levereras även till flera Svanenmärkta projekt.
  • Beständiga material som håller över tid
    Lätta väggar uppbyggda med plåtkassetter av alu-zink. Maskinlagt kakel som limmas direkt mot plåtkassetterna. Formgjutet betonggolv med tätskikt, klinker och fall mot golvbrunn. Våtrumstak av vitlackad plåt, uppbyggt av kassetter.
  • Säkra installationer
    Färdigdraget rör-i-rör system för tappvatten med täta genomföringar, lätt åtkomligt för inspektion innan montage. Eldragningar enl. gällande elsäkerhetsregler. Samtliga installationer är placerade lätt åtkomliga för anslutning och underhåll.
  • In-Houseprojektering
    PART detaljprojekterar varje badrumstyp utifrån kundens underlag. Handlingarna granskas och godkänns sedan i samråd med projektets projekteringsgrupp.
  • Referensmodul
    Som en del i kvalitetssäkringen synar vi gemensamt med kunden en referensmodul. Badrummet, som ingår i den ordinarie leveransen, visas hos oss i Kalix i samband med slutgenomgång av projektering och logistik i projektet.
  • Lättare se gränsdragning
    Inga frågar om vem som gör vad. Endast en avtalspartner för allt som rör badrummet.
  • Leveranssäkerhet
    Vi levererar en komplett produkt, kontrollerad och kvalitetssäkrad, som inkluderar projektering, materialupphandling, tillverkning och 5 års garanti. Leverans – just in time – i den leveranstakt projektet kräver.
  • Spar in tid och manskap på byggplats
    Komplett färdiga – keramik, inredning, armaturer, sanitetsporslin, belysning, accessoarer m.m. monterat vid leverans. Rördragning för vatten och avlopp. Provtryckt KV/VV-installation. Eldragning utförd. Samtliga anslutningar är placerade utvändigt på våtrummet.
  • Lättare att se slutlig kostnad
    Vi levererar en komplett produkt, kontrollerad och kvalitetssäkrad, som inkluderar projektering, materialupphandling, tillverkning och 5 års garanti. Endast en avtalspart för allt som rör badrummet!
    Minskade garantifelskostnader för entreprenören. Plomberad produkt ger minskad risk för uppkomst av skador under byggtiden.
  • Över 30 år på marknaden
    Sist men inte minst.... Vi har mer än 30 års erfarenhet av produktioner som uppfyller högt ställda krav på kvalitet, miljö, kostnadseffektivitet och leveranssäkerhet.

PNG-logo för Part Construction AB

Part Construction AB | Industrigatan 17, SE-952 31 Kalix | info@partab.nu | www.partab.nu

Om PartGroup

PartGroup – sex systerföretag med rationellt industrialiserat byggande i fokus. Part Construction AB erbjuder prefabricerade, objektanpassade badrum till nybyggnation av hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. PreBad AB erbjuder prefabricerade badrum för stamrenovering. Isolamin Sweden AB erbjuder kundanpassade lösningar inom området sandwichelement samt prefabricerade bostads- och hotellmoduler. Space Interiör Sverige AB erbjuder projektanpassade köksmoduler och badrumsinredning. PCS Modulsystem hyr ut tillfälliga modullokaler. Altor Industri erbjuder prefabricerade, badrum till hotell, vårdhem, bostadsfastigheter och fartygsindustrin.

Daniel Rönnqvist
Sales Manager Norway - Part Construction