2019-08-27 11:30Nyheter

176 badrumsmoduler för stamrenovering till BRF i Sundsvall

BRF TransportörenBRF Transportören

PreBad AB levererar 176 badrumsmoduler för stamrenovering till BRF Transportören i Sundsvall.

Sammanlagt är det 181 badrum som ska renoveras i BRF Transportören, varav 176 renoveras med PreBads prefabricerade badrumsmoduler för stamrenovering och resterande fem renoveras på traditionellt vis. Badrummen är belägna i två fastigheter om 6-7 våningar var.

Modulerna börjar levereras i slutet på augusti 2019 och den sista modulleveransen beräknas ske i slutet av april 2020.

Ove Henriksson, Sehed Bygg/Byggmästargruppen:
– Det betyder att vi kör i ett snabbt tempo som vanligt i Sundsvall. När vi är klara med Transportören har PreBad levererat totalt 1188 badrum bara till Sundsvall!

Anders Byström, Marknadsdirektör PartGroup tillägger:
– PreBad går starkt framåt och vi är mycket nöjda att få ytterligare ett projekt i Sundsvall. Vi märker att fler och fler ser fördelarna med att renovera med vårt system. Vem vill inte renovera på 10 dagar istället för – som vid en traditionell stamrenovering – på cirka 40 dagar? Dessutom med en luftande konstruktion som stor fördel. Ur miljösynpunkt är också detta ett ypperligt val.

PNG-logo för PreBad AB

PreBad AB | +46 (0)26 51 51 15 | www.prebad.seinfo@prebad.se

Om PartGroup

PartGroup – sex systerföretag med rationellt industrialiserat byggande i fokus. Part Construction AB erbjuder prefabricerade, objektanpassade badrum till nybyggnation av hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. PreBad AB erbjuder prefabricerade badrum för stamrenovering. Isolamin Sweden AB erbjuder kundanpassade lösningar inom området sandwichelement samt prefabricerade bostads- och hotellmoduler. Space Interiör Sverige AB erbjuder projektanpassade köksmoduler och badrumsinredning. PCS Modulsystem hyr ut tillfälliga modullokaler. Altor Industri erbjuder prefabricerade, badrum till hotell, vårdhem, bostadsfastigheter och fartygsindustrin.

Anton Byström
Säljare, PreBad AB