2018-10-15 05:27Nyheter

111 modulkök från Space Interiör på plats i Åsnen 2

Modulkök från Space InteriorModulkök från Space Interior, Åsnen 2.

111 modulkök från Space på plats i Åsnen 2

Modulkök, i en härligt harmonisk grågrön nyans i 111st nyproducerade lägenheter i kvarteret Åsnen, Årsta.

Under månaderna februari till och med maj i år levererade Space Interiör 111 stycken modulkök till byggprojektet Åsnen 2, Årsta.

Detaljerna ger lyft

Vid ett besök på plats ser vi kök i en harmonisk nyans som också ger oss en liten känsla av lyx. Det är verkligen detaljerna som gör det. Enkla kök i en utvald färgsättning och med rätt detaljer kan ge en upplevelse långt utöver enkelt.

Modulkök i nio olika utföranden

Sammanlagt levererades dessa köksmoduler i nio olika utföranden, däribland som hörnkök och genomgångskök sammanbyggt med garderober och skrivalkov.

Material

Köksluckorna består av 16 mm spånskiva och är belagda med en yta av ‎Formica® högtryckslaminat. Färgen heter Fossil NCS 3005-B80G. Den rostfria diskbänken kommer från Stala, bänkskiva i granit, färg Nero Assoluto CG, ytskickt satiniert ifrån tyska KMD natursteine. Belysning ifrån Halemeier, vitvaror ifrån Cylinda, blandare ifrån Tapwell samt stänkskydd i 6mm härdat glas. Allt leverat av Space Interiör.

Antal modulkök: 111
Leveransperiod: Februari-maj 2018
Byggherre: Fortis AB
Entreprenör: Byggledning AB

Om Åsnen

Inom kvarteret Åsnen, längs med Sköntorpsvägen i Årsta, har man utfört en om- och tillbyggnad av en befintlig kontorsbyggnad från 60-talet. Byggnaden har gjorts om till en grundskola med plats för ca 900 elever. Ovanpå byggnaden har det sedan byggts tre lamellhus i trä med totalt 111 nya lägenheter, i fyra plan.

Modulkök från Space Interior

PNG-logo för Space Interior Sverige AB

Om PartGroup

PartGroup – sex systerföretag med rationellt industrialiserat byggande i fokus. Part Construction AB erbjuder prefabricerade, objektanpassade badrum till nybyggnation av hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. PreBad AB erbjuder prefabricerade badrumsmoduler för stamrenovering. Isolamin AB erbjuder kundanpassade lösningar inom området sandwichelement samt prefabricerade bostadsmoduler. Space Interiör AB erbjuder projektanpassade inredningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. PreEnergi AB system för värmeväxlare m.m. PCS Modulsystem erbjuder tillfälliga modullokaler med bestående kvaliteter.

Anton Lundholm
Anton Lundholm