2022-05-06 06:00Pressmeddelande

Parken Zoo släpper låt tillsammans med Grannen Måns inför årets säsongsöppning

Grannen Måns och Parken Zoos VD Sofia LarssonGrannen Måns och Parken Zoos VD Sofia Larsson

Att 2021 var ett succéår för Parken Zoo har inte gått någon obemärkt förbi. Nu tar Parken Zoo Eskilstuna nästa steg i samarbetet med Hipe Agency och släpper låten “Drömland” med artisten Grannen Måns, som bland annat Sebastian Tadros producerat.

För att kicka igång årets säsong har Hipe Agency på uppdrag av Parken Zoo tagit fram låten “Drömland” och tillhörande musikvideo som en del av en större kreativ kampanj.

• Det har varit magiskt att utveckla denna kreativa kampanj. Parken Zoo är en plats för alla där man kan ha kul tillsammans med nära och kära, vilket är precis vad vi vill förmedla med låten och musikvideon. Det är verkligen ett fantastiskt besöksmål säger Viktor Frisk, grundare av Hipe Agency.

Grannen Måns har gått från att ha synts på Youtubern och artisten Sebastian Tadros kanal till att själv bli en stor idol för barn och unga. Han har numera sin egen Youtubekanal med hundratusentals visningar och har släppt en rad singlar som Tadros tidigare producerat - och nu en drömmig hit tillsammans med Parken Zoo.

• Det var ett självklart val att samarbeta med Grannen Måns och Sebastian Tadros. Att sprida glädje och få andra att skratta är deras signalement, och det är precis vad vi också strävar efter. Det känns fantastiskt att få öppna säsongen med Grannen Måns och “Drömland” i högtalarna, säger Sofia Larsson, VD för Parken Zoo.

Parken Zoo öppnar upp portarna för årets säsong lördagen den 14 maj.
Den 6 maj släpps låten på Spotify för att peppa igång inför säsongsöppningen!

För mer information, vänligen kontakta:

Sofia Larsson, VD Parken Zoo

Sebastian Tadros

Martin Bustgaard Granlund

Om Parken Zoo

Parken Zoo i Eskilstuna grundades 1898 och är idag ett av Sveriges mest besökta utflyktsmål. Parken består av både djurpark, bad, nöjespark och camping. Barnfamiljer besöker Parken Zoo både vår-, sommar- och höstsäsong samt på parkens temadagar under halloween och jul. Ett perfekt äventyr - här finns alltid något nytt att lära och du kommer våra djur riktigt nära. I djurparken finns ett hundratal arter varav flera ingår i internationella bevarandeavelsprojekt via den europeiska djurparksföreningen, EAZA. Bolaget är sedan augusti 2016 privatägt av Mimir Invest AB. Mer info www.parkenzoo.se Instagram: @parkenzooeskilstuna Facebook: @parkenzoo