2019-10-22 09:06Nyheter

Halloween på Parken Zoo

Fågelskrämmor flyttar in på Parken ZooHalloween på Parken Zoo

Lördag 26 oktober är det premiär för Parken Zoo´s Halloweenfirande.
Fågelskrämmor av alla de slag har flyttat in i Nöjesparken och vi kan lova mysrysliga dagar för både stora och små.

26-27 okt och  31 okt - 3 nov är det dags att öppna upp parken för Halloweenfirande.
-Halloween blir bara större och större i Sverige och vi har i år utökat öppetdagar med två dagar, säger Camilla Delac, marknadschef i Parken Zoo, som ser ett stort behov för familjer att hitta på något mysigt i höstmörkret.

Tama och exotiska djur bland höstlöven

Djurparken har öppet kl. 11-15 varje dag och de flesta av djuren är ute och trivs bland höstlöven. I Lilla Zoo kan man lära sig mer om de tama djuren och varje dag kl. 11.30 berättar djurparkspersonalen lite mer om husdjur. Det finns också många djur man kan se i sina inomhushägn och är man intresserad av reptiler och insekter är det visning varje dag kl. 13.30 i Ökenhuset.

Mysrysligt i nöjesparken

I nöjesparken är det riktigt mysigt bland pumpor, fågelskrämmor och mysbelysning.

Här har även ”riktiga” fågelskrämmor av olika karaktär flyttat in – varje heltimme mellan 13-17 showar de med dans och roliga upptåg på Wilma & Morris scenen. Självklart finns våra maskotar Wilma & Morris på plats.

-Det är så otroligt mysigt i nöjesparken – lite läskigt är det så klart, men anpassat efter småbarnsfamiljer, säger Camilla Delac. För de barn och vuxna som vill ha det riktigt läskigt ska man stanna kvar till sista timmen, då flyttar de allra läskigaste fågelskrämmorna in i vår spökstig i rysliga skogen och vi utlovar "Spöktimmen De Lux" fortsätter Camilla.

Pumpatävling
I år utlyser Parken Zoo en pumpatävling i form av den finaste pumpalyktan.

-Vi har gjort plats för både pumpor och fågelskrämmor säger Monika Holmqvist som är Parken Zoo´s formgivare, vi tror att det finns många duktiga kreatörer hemma i stugorna som pysslar tillsammans. Nu har de chans att visa upp sina alster och vi kommer kora den finaste pumpalyktan och den "roligaste" fågelskrämman.

Tävlingsbidragen lämnas in på lördag 26 oktober mellan 11-14.

Leksaksloppan 2 nov
Lördag den 2 nov anordnas den populära Leksaksloppan i konferenslokalen Pingvinen.  Ett bra tillfälle för alla föräldrar att på ett miljövänligt sätt se övers barnens vintergarderob, leksaker och barnprylar. Öppettider 11-15. (alla utställarplatser är fullbokade)

Parken Zoo håller Halloweenöppet v. 43

Djurparken     Nöjesparken