2010-04-19 14:52Nyheter

Anna Bergendahl och Kent till Parken Zoo i sommar

Söndag 15 augusti kommer Melodifestival-vinnaren Anna Bergendahl till Parken Zoo för en matinékonsert klockan 16.00 på Stora scenen.

Anna avslutar sommarens serie av matinékonserter i Parken Zoo i Eskilstuna. Bland de övriga artisterna under sommaren finns bland andra Erik Grönwall, Eric Saade, Timoteij och hyllningsshowen Killer Queen Live 2010.

Dessutom blir det Superhjältekonsert med Supersnällasilversara och Stålhenrik från SVT:s julkalender 2009 den 18 juli och 8 augusti. Och så kommer Zillah & Totte och Mora Träsk på besök.

Utöver matinéprogrammet spelar också Kent på ”hemmascenen” Parken Zoo för första gången på 8 år, den 17 juli.

All information om konserterna kommer att finnas på parkenzoo.se.

För mer information, kontakta:

Tommy Eriksson, programchef, telefon: 016-100 109

Om Parken Zoo

Parken Zoo i Eskilstuna grundades 1898 och är idag ett av Sveriges mest besökta utflyktsmål. En perfekt dagsutflykt, här finns alltid något nytt att lära och du kommer våra djur riktigt nära. Här finns djurparken med ett hundratal arter varav flera ingår i internationella bevarandeavelsprojekt via den europeiska djurparksföreningen, EAZA. Tillsammans med (Zoo-skolan), utbildningsverksamhet, badet, nöjesparken och uppträdanden av folkkära artister finns något för alla i familjen. Bolaget är sen augusti 2016 privatägt Mimir Capital AB. Mer info www.parkenzoo.se

Sofia Larsson
vd