2022-11-04 06:45Pressmeddelande

Pressinbjudan: 3D-print med förnybara råvaror visas upp i Karlstad 10 november

Inbjudan öppet hus 10 november 2022Inbjudan öppet hus 10 november 2022

Paper Province hälsar media varmt välkomna till Karlstad Innovation Park för att uppleva 3D-print med förnybara råvaror från skogen.

10 november kommer innovationscentret Circlab till Karlstad för att visa upp möjligheterna med att kombinera 3D-teknik och träbaserade material.

Circlab är en testmiljö med säte i Torsby som hjälper innovatörer och företag att utveckla framtidens produkter, prototyper och material med fokus på 3D-teknik. Här utvecklas bland annat möbler, båtar, konstverk, maskindelar och mycket mer. Materialet som används skapas från restflöden från exempelvis skogsindustrin, såsom sågspån.

Kom till entrén på Karlstad Innovation Park när som helst mellan klockan 10.00 och 15.00 den 10 november för att träffa Circlab, Paper Province och andra aktörer med koppling till temat som är på plats för att visa skoglig 3D-print live och svara på frågor.

Varmt välkommen!

NÄR: 10 november klockan 10.00 – 15.00
VAR: Karlstad Innovation Park, Sommargatan 101 A

Mer information och kontakt

Circlab drivs genom samverkan inom ramarna för det EU-finansierade projektet Bioinno Läs mer om projektet här: https://paperprovince.com/projekt/bioinno/

Läs mer om Circlab här: https://torsby.se/circlab/

För frågor och föranmälan kontakta:

Kommunikationsansvarig Paper Province
annica.aman@paperprovince.com

Om Paper Province

Paper Province är ett världsledande företagskluster med fokus på skoglig bioekonomi. Vi ägs och drivs av mer än 100 medlemsföretag. Klustret är baserat i Karlstad och verkar främst i mellersta Sverige i och i närheten av Värmland och Dalarna, men även nationellt och globalt. Tillsammans med medlemsföretagen jobbar vi för hållbar utveckling med fokus på innovation, kompetensförsörjning, internationalisering och regional kraftsamling.

Kommunikationsansvarig