2021-03-15 13:28Press release

Ouriginal presenterar banbrytande nya lösningar för textmatchning

En modern och innovativ utbildningsteknisk lösning som uppfyller lärares behov av att främja originalitet i digitaliserade undervisnings- och inlärningsmiljöer

(STOCKHOLM 15 mars 2021) – Ouriginal är en av Europas ledande leverantörer av text-matchningslösningar för att förebygga plagiering och upptäcka textlikheter. Vi på Ouriginal är nu stolta över att officiellt lansera vår senaste lösning för verifiering av all typ av text. Lösningen lanseras fortlöpande från och med idag. Den kombinerar våra etablerade och tillförlitliga algoritmer för likhetskontroll med funktioner som lärare allt mer anser vara ett måste: verifiering av författarskap för att upptäcka spökskrivning, och plagiering i översättningar från ett språk till ett annat. Denna lösning kan integreras sömlöst i nästan alla lärplattformar (LMS), och kommer att vara en tillgång för varje organisation som vill värna om akademisk integritet och främja originalitet.

Svar på lärares nya behov under pandemin: en ny definition av plagieringsförebyggande

Den tilltagande användningen av digitalt lärande under pandemin har lett till en avsevärd ökning av spökskrivning och andra former av plagiering. Detta innebär i sin tur ett brådskande behov av lösningar som kan hjälpa till att upptäcka sådana fall av plagiering. För att tillgodose denna efterfrågan innehåller Ouriginals nya lösning nu dessa två tilläggsfunktioner: ”Cross-Language Text Matching” (CLTM) och ”Ouriginal Metrics”. CLTM upptäcker textavsnitt som har översatts från ett språk till ett annat, medan Metrics analyserar och jämför skrivsätt för att ge lärare bättre möjligheter att bedöma om ett dokument verkligen har skrivits av den person som påstår sig vara författaren.

Nya undervisnings- och inlärningsmiljöer behöver nya och fokuserade utbildningstekniska lösningar

”Den plötsligt påtvingade digitaliseringen i våra liv det gångna året visade att utbildningstekniska lösningar inte bara var mycket efterfrågade, utan även i en position att möta behoven i ett förändrat utbildningslandskap,” säger Andreas Ohlson, CEO på Ouriginal. ”Med vår tre decennier långa meritlista och expertis i att utveckla lösningar för att stödja pedagoger över hela världen, har vi konstaterat en ökning av spökskrivet material i inlämningar, samt plagierat innehåll i olika språk. Vår nya lösning kommer att möta dessa nya utmaningar.

Om du vill lära dig mer om de senaste produktutvecklingarna eller är intresserad av en intervju med Andreas Ohlson, VD på Ouriginal, vänligen kontakta press@ouriginal.com.

About Ouriginal

Med mer än tre decenniers påvisad erfarenhet är Ouriginal företaget som levererar den banbrytande tekniken inom området textmatchning och förebyggande av plagiering. Företagets programvara hjälper studenter att tänka självständigt, sparar tid för lärare vid utvärdering av uppgifter och hjälper företag att bevara sitt goda rykte.

Verena Kunz-Gehrmann
Head of Marketing
Verena Kunz-Gehrmann
Verena heads up marketing and communications at Ouriginal. She is the person to get in contact with if you want to know more about the Ouriginal story.