2023-01-12 08:31Lehdistötiedote

OnRobot vauhdittaa markkinoiden kasvua

OnRobot vauhdittaa markkinoiden kasvua uraauurtavalla D:PLOY-alustalla, joka nopeuttaa sovellusten käyttöönottoa ennennäkemättömällä tavalla

D:PLOY automatisoi robottien käyttöönoton eri tehtäviin suoraan tehtaalla ilman ohjelmointia tai simulointia, mikä säästää huomattavasti aikaa, jopa 90 % perinteisiin ratkaisuihin verrattuna.

Odense, Tanska, 12. tammikuuta 2022: OnRobotin missiona on poistaa automaation esteitä ja mahdollistaa yhteistyöautomaatio kaikenkokoisille yrityksille. Missionsa mukaan se on nyt tuonut maailmanlaajuisille markkinoille erittäin odotetun lippulaiva-alustansa D:PLOY:n. D:PLOY on alan ensimmäinen automatisoitu alusta yhteistoimintasovellusten rakentamiseen, käyttämiseen, valvontaan ja käyttöönottoon. D:PLOY automatisoi robottisovelluksen käyttöönottoprosessin ja mahdollistaa kokonaisten sovellusten käyttöönoton ja käyttötarkoituksen vaihdokset suoraan tuotantotiloissa muutamassa yksinkertaisessa vaiheessa ilman ohjelmointia – kaikki parissa tunnissa. Lanseerattu D:PLOY-alustan versio tukee lavaustehtäviä, CNC-konepalvelua, pakkaamista ja siirtosovelluksia (pick-and-place), ja muita prosesseja koskevista ratkaisuista ilmoitetaan suunnitelmien mukaan.

"D:PLOY-alusta ja sen kyky aidosti demokratisoida automaatiota on ollut OnRobotin tavoitteena alusta alkaen, ja olemme tehneet pohjatyötä jo vuosia", sanoo Enrico Krog Iversen, OnRobotin toimitusjohtaja. "Tällä hetkellä tarjoamme alan laajimman valikoiman työkaluja ja sovellusratkaisuja kaikille johtaville robottimerkeille. Ne kaikki perustuvat filosofiaamme: One System, Zero Complexity. Nyt kun rakennuspalikat ovat valmiina, voimme vihdoin käynnistää ensimmäisen version D:PLOY:stä, josta tulee markkinoille pääsyn mahdollistaja koko alalla."

D:PLOY vastaa yhteen alan suurimmista haasteista eli pätevien robotiikkainsinöörien ja integroijien pulaan, joiden apua pienemmät, vähemmän kokeneet valmistajat tarvitsisivat automaation esteiden ylittämisessä.

Simon Potzkai, joka on robotiikan myynti-insinööri Alexander Bürklellä, OnRobot-järjestelmäintegraattori ja D:PLOY:n beta-testaaja, sanoo: "D:PLOY yksinkertaistaa robottisolun rakentamista ja integrointia innovatiivisella lähestymistavalla, joka ei vaadi minkäänlaista ohjelmointia. Koska insinööreistä on tällä hetkellä pulaa, tämä on valtava etu integraattoreille. Helpottamalla ja nopeuttamalla automaation käyttöönottoa voimme palvella useampia asiakkaita ja auttaa heitä saamaan automaation edut käyttöön nopeammin. Se on kaikkien etu."

D:PLOY on automatisoitu alusta, joka toimii monien johtavien robottimerkkien kanssa ja jota voidaan soveltaa monenlaisiin yleisiin käyttökohteisiin. Se voi auttaa nopeuttamaan robottien käyttöönottoa pk-yritysten laajassa segmentissä, joka tarvitsee automaatiopalveluja.

Alan Vallis on koulutus- ja kehityspäällikkö LG Motion Ltd:llä, joka on OnRobotin jakelija: "D:PLOY tuo automaation sellaisten yritysten ulottuville, jotka saattavat olla hieman epäileväisiä kustannusten tai yrityksessä tarvittavien taitojen ja osaamisen suhteen. Uskon, että D:PLOY tuo tilanteeseen paljon selkeyttä."

Miten D:PLOY toimii

D:PLOY automatisoi monia manuaalisia vaiheita, joita sovelluksen rakentamiseen ja käyttämiseen liittyy. D:PLOY tunnistaa automaattisesti suurimman osan asennetusta laitteistosta ja luo robotin liikkeen työtilassa määriteltyjen esteiden ja solurajojen perusteella. Ohjelmalogiikka, signaalien vaihto, tapahtumien käsittely ja robotin liikkeet luodaan automaattisesti koko sovellusta varten muutaman parametrin, kuten työkappaleen ominaisuuksien ja poiminta-asennon, perusteella.

D:PLOY nopeuttaa ja yksinkertaistaa robottisolujen käyttöönottoa verrattomalla tavalla. Esimerkiksi lavaussovelluksen ensimmäinen käyttöönotto lyhenee 40 tunnista neljään, mikä merkitsee 90 prosentin ajansäästöä. Mikä tärkeintä, tuotantovaatimusten muuttuessa D:PLOY voidaan ottaa joustavasti ja nopeasti käyttöön uudessa tehtävässä uudenlaisilla tuotteilla tai työkappaleilla. Reaaliaikainen valvonta parantaa tuottavuutta ja minimoi seisokkiaikoja.

Pressipaketti: Lataa kuvat ja video täältä.

Tietoja OnRobotista

OnRobot A/S perustettiin vuonna 2018, ja sen missiona on murtaa automaation esteet ja tuoda automaation edut kaikenkokoisille valmistajille. OnRobotin pääkonttori sijaitsee Tanskan Odensessa, ja sillä on toimipaikkoja eri puolilla maailmaa. OnRobot on maailman johtava toimittaja, joka tarjoaa laajan valikoiman työkaluja ja sovellusratkaisuja yhteistyösovelluksiin. Kaikki tarjoukset perustuvat samaan One System, Zero Complexity -filosofiaamme, joka tarjoaa yhtenäisen liitäntäkokemuksen. OnRobot-tuotteita ja -ratkaisuja on tarjolla yli 700 jakelu- ja järjestelmäintegraatiokumppanin kautta, ja niitä käytetään monilla eri teollisuudenaloilla helpottamaan ja nopeuttamaan esimerkiksi materiaalinkäsittelyn, konepalvelun, kokoonpanon ja pintakäsittelyn automatisointia.

www.onrobot.com

Company Contact:

Vikram Kumar- General Manager

Media contact:

Colleen Soine - PR & Marketing Manager

Tietoa OnRobot

OnRobot syntyi globaaliksi yritykseksi kesäkuussa 2018, kun tanskalainen OnRobot, Unkarilainen OptoForce ja American Perception Robotics yhdistyivät. Tanskalainen Purple Robotics toivotettiin tervetulleeksi kokoonpanoon vähän myöhemmin. Blue Workforcelle kuuluvat immateriaalioikeudet hankittiin huhtikuussa 2019. Jokainen yritys oli tunnettu ainutlaatuisten teknologioiden kehittämisestä yhteistyökäyttökohteisiin, ja yhdessä niillä on valtava valikoima alan parhaita työkaluja. Työkaluihin kuuluvat tarttujat, anturit, työkalunvaihtajat ja ohjelmistot, joiden avulla pienet ja keskisuuret valmistajat voivat automatisoida prosessinsa ennennäkemättömällä tavalla – nopeasti, tehokkaasti ja kustannustehokkaasti.

Colleen Soine
PR & Marketing Manager, North Europe & DACH Benelux