2024-03-20 13:14Pressmeddelande

Ohlssons tecknar energi- och klimatavtal med Landskrona Stad

Christer Ohlsson, vd på Ohlssons, håller föredag på Landskrona miljöforumChrister Ohlsson, vd på Ohlssons, på Landskrona miljöforum

Nyligen undertecknade Ohlssons Landskrona Stads energi- och klimatavtal för företag i Landskrona.

Med avtalet ställer sig Ohlssons bakom Landskrona Stads önskan om att säkerställa att energi- och klimatarbetet fortsättningsvis sätts högt på agendan samt möjliggöra ökat samarbete och kunskapsutbyte mellan stadens privata och offentliga aktörer.

Avtalet går i linje med vår vision om ett minskat klimatavtryck och en hållbar energiomställning. Det är glädjande att Landskrona Stad prioriterar frågan, säger Christer Ohlsson, vd på Ohlssons Invest AB

Under tisdagens företagarträff tillsammans med Landskrona Stad och Landskrona Miljöforum berättade Christer Ohlsson om Ohlssons åtaganden för att minska klimatavtrycket, där investeringar i mer hållbara transporter är en viktig framgångsfaktor.

Om Ohlssons AB

Ohlssons har verksamhet i ett 30-tal kommuner i Skåne, Halland, Jönköping, Västra Götaland, Västmanland, Stockholm och Uppsala län. En stor del av verksamheten består av insamling av hushållsavfall på uppdrag av olika kommuner, men företaget erbjuder även tjänster inom entreprenad, transport och återvinning för företag och industri.

Märta Bylow
Märta Bylow