2023-03-03 10:17Pressmeddelande

EVOLVE ORGANIC BEAUTYS NYHET BLUE VELVET CERAMIDE SERUM

Evolve Organice Beauty presenterar BLUE VELVET CERAMIDE SERUM. Lugna, skydda och reparera hudens barriär. Squalane, ekologisk kamomillolja och ceramider från havre återfuktar, skyddar och reparerar hudens naturliga barriär, lämnar huden frisk, mjuk och full av fukt. Detta serum, formulerat med stjärningrediensen Blue Tansy hjälper till att reducera inflammation och rodnad. Serumet har en doft av lugnande kamomill och en fascinerande naturligt blå färg från den marockanska Blue Tansy. Den lätta, effektiva, barriär-boostande formulan är ett 100% naturligt oljebaserat serum, som absorberas snabbt av huden och skapar en lyster utan att den känns fet. Yttre faktorer som föroreningar, kemikalier, väder, stress och hormonbalanser kan alla påverka hudens barriärlager. Serumet skapar en kraftfull slöja av skydd mot yttre stress och torrhet. Hjälp din hud att återställas med lugnande Blue.

Evolve Organic Beauty är Storbritanniens ledande etiska, hållbara och certifierade ekologiska skönhetsmärke och ett av de första 1000 certifierade B-företagen i Storbritannien. Evolves mission grundades av Laura Rudoe 2009 och är att göra produkter som ger effektiva resultat, men som ändå är hälsosammare, grönare och snällare för användarna och planeten, vilket gör det lättare för alla att leva bättre. Varje produkt är kärleksfullt handgjord i små batcher med de finaste kliniskt bevisade naturliga och ekologiska ingredienserna. Detta säkerställer fräschören hos de naturliga oljorna, smören och extrakten som används, vilket hjälper användarna att få en frisk hud som ser strålande ut. Evolve Organic Beauty-produkter är oberoende verifierade och Cosmos Organic certifierade & naturliga, veganska, cruelty free, plastnegativa och koldioxidneutrala.

NYCKELINGREDIENSER

Blue Tansy är den exklusiva stjärningrediensen som används i serumet är en eterisk olja från Marocko. I värmedestillationsprocessen sker en kemisk reaktion, vilket är anledningen till att serumet har en indigoblå ton. Blue Tansy är känt för sina antiinflammatoriska egenskaper, som minskar irritation, rodnad och kan lugna hudproblem som solskador, acne och eksem. Squalane Denna 100% växtbaserade squalane kommer från olivolja och är en exceptionell återfuktare, eftersom den skapar en naturligskyddande barriär på huden. Olivoljebaserad squalane är lättabsorberad, verkar mjukgörande och ökar cellförnyelsen. Ceramider från havre Dessa unika och kraftfulla aktiva ämnen är identiska med kroppens egna lipider med ceramider. De både ökar och fyller på hudens ceramidnivåer, samt reparerar, förnyar och skyddar hudens lipidbarriär.

529 SEK – 30ml

BLUE VELVET CERAMIDE SERUM  LANSERAS 15 MARS SÄLJS EXKLUSIVT PÅ SKINCITY

Om CULT COMMUNICATIONS

Nyheter. Här hittar du highlights från några av Cult Communications senaste projekt!

Amanda Astor
Projektledare