2024-05-06 11:01Press release

Midtjysk entreprenørvirksomhed, GMB Entreprenør sælges på auktion

Containere, GMB EntreprenørContainere, GMB Entreprenør

Frem til den 27. maj skal GMB Entreprenør sælges på online konkursauktion hos Auktionshuset dab A/S. På auktionen skal diverse containere, skurvogne, en gravemaskine og en masse akku. værktøj under hammeren og derfra udleveres fra virksomhedens adresse i Fårvang.

Det ene af René Birchs selskaber, GMB Entreprenør, der blev erklæret konkurs i februar, skal på konkursauktion hos Auktionshuset dab.

Den midtjyske rigmand, hvis imperium blev ramt af flere konkurser i år, har ikke lykkes med en rekonstruktion af GMB Entreprenør. Derfor har kurator valgt, at selskabet skal på auktion, hvor det vil være muligt at byde på virksomhedens aktiver.

Hos Auktionshuset dab, som står for auktionen, vil det være muligt at byde på mere end 400 varenumre, herunder en gravemaskine, containere, pladevibratorer, stampere, værktøj og materialer.

Knap 500 aktiver fra GMB Entreprenør kommer under hammeren

Fra den 6. maj vil det være muligt at byde på knap 500 aktiver fra det konkursramte selskab, og aktiverne vil være fordelt på to auktioner, hvor den første del byder på større aktiver som containere, grabber, en gravemaskine, skurvogne og meget mere. Del to byder på mindre aktiver som stampere, værktøj og diverse andre nødvendigheder til håndværkeren og entreprenøren.

Selve budgivningen og auktionerne foregår online, men det vil være muligt at besigtige effekterne til eftersynsdagen den 23. maj mellem kl. 9 – 12.

GMB Entreprenør stod for det indledende arbejde på byggepladserne, hvor man skulle gøre det forberedende arbejde til montering af elementer fra GMB Produktion. De har udført arbejde i hele landet.

Læs mere om auktionerne og ikke mindst alle effekterne på www.auktionshuset.dk

For yderligere spørgsmål er I velkomne til at kontakte Auktionshuset dab: tlf.: 86 22 22 09 og e-mail mail@auktionshuset.dk

Fakta om auktionen over GMB Entreprenør

• Onlineauktionerne slutter den 27. maj fra kl. 9:00 på www.auktionshuset.dk
  • Torsdag den 23. maj kan interesserede tage et nærmere kig på auktionseffekterne fra GMB Entreprenør på Erhvervsparken 20, 8882 Fårvang
  • Vundne effekter skal afhentes på Erhvervsparken 20 i Fårvang den 30. maj i tidsrummet kl. 9:00 – 15:00 og den 31. maj mellem kl. 9:00 – 13:00

About Auktionshuset dab

Auktionshuset dab er et 100% online auktionshus med hovedkontor i Hasselager, syd for Aarhus. Med fokus på konkurs- og overskudsauktioner er vores online auktionsplatform førende i Danmark. Med afdelinger i store dele af Jylland samt på Sjælland kan vi dække hele landet med auktioner. Vi har store ambitioner om at give gamle varer et nyt liv, og i foråret 2023 blev Auktionshuset dab en del af TBAuctions, en af Europas største B2B-auktionsplatforme, der tilbyder end-to-end auktionsservices til industri- og erhvervskunder, så vi, sammen med de andre brands i organisationen (Trostwijk, Klaravik, Auksjonen, BMA, PS Auction og Vavato), bidrager til den cirkulære økonomi.

Anders Jørgensen
Anders Jørgensen