2020-10-27 12:53Pressmeddelande

NyföretagarCentrum tar nya grepp under pandemin

Under pandemin tar NyföretagarCentrum Sverige till nya grepp för att möjliggöra att fler kan starta eget företag.

Tiden innan Covid-19 kunde människor och företag samlas i stora mässhallar. Det är inte möjligt i och med samhällets restriktioner. Men behovet att ta reda på så mycket kunskap som möjligt för företagsstarter består.

"Folk behöver verkligen veta vad man ska göra vid en uppstart som ger verktyg och förenklar vardagen" säger Mats Evergreen, Event och Marknadschef på NyföretagrCentrum Sverige.

Start av företag är möjligt även under dessa svåra tider, som kommer att fortsätta en oviss tid framöver, och nu visar NyföretagarCentrum vägen med hjälp av ett trettiotal utställare och partners genom en digital mässa som går av stapeln den 8-9 december.

”Vi som stöttar landets jobbskapare måste fortsätta jobba målmedvetet men även ligga i framkant inför oväntade förändringar i framtiden. NyföretagarCentrum har skapat flera värdefulla aktiviteter och projekt i år för att skapa möjligheter för att stötta och möta behoven ännu mer för SME och nyföretagandet i Sverige” avslutar Harry Goldman, VD på NyföretagarCentrum.

Om NyföretagarCentrum Sverige

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i mer än 200 kommuner. 2019 fick 16 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning. 6 500 företag startades. Efter tre år är 84 procent av företagen aktiva, adderas en mentor är överlevnaden 87%; under en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. Bakom NyföretagarCentrum står Stiftelsen Svenska Jobs and Society.