2020-08-27 09:44Pressmeddelande

Ökad trygghet med tända gatljus

För att öka tryggheten har Norsjö kommun idag, 27 augusti 2020, tagit beslut om att ändra tiden då gatljusen i kommunen släcks. Fram till oktober kommer gatljusen att lysa hela natten. Förändringen av gatljusens tider sker med omedelbar verkan. Då förändring av tider kräver att en tekniker fysiskt måste åka till kommunens belysningscentraler kommer det ta ett par dagar innan gatljusen lyser hela nätterna.

Om Norsjö kommun

Norsjöbygden, en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världen bästa vardag!

Verksamhetschef kommunal utveckling
Elin Andersson