2020-11-25 07:16Pressmeddelande

Gåva till personal

Kommunstyrelsen i Norsjö har tagit beslut om att ge kommunens medarbetare som arbetat under perioden 1 mars – 31 september en gåva. Anledningen till detta är att staten tillskjutit extra medel till följd av pandemin.

– Norsjö kommun som arbetsgivare anser att en del av dessa medel bör tillfalla personalen – som också är kommunens viktigaste resurs. Därför beslutade vi om den här gåvan, säger Mikael Lindfors, kommunstyrelsens ordförande.

Gåvan består av ett presentkort, Norsjökortet. Norsjökortet kan användas hos lokala företag i kommunen. Kortet är giltigt i ett år och företag kan ansluta löpande.

Fakta:
  • Personal som arbetat 1–49% omfattning under perioden 1 mars – 31 september får två Norsjökort för ett värde av 200 kr/st. Alltså 400 kr.
  • Personal som har arbetat 50–100% under perioden 1 mars – 31 september får fyra Norsjökort för ett värde av 200 kr/st. Alltså 800 kr.
  • Även personal från bygg och miljö som är placerad i Norsjö omfattas.
  • Norsjölägenheter AB kommer att ha samma upplägg som Norsjö kommun och ge sin personal en gåva i form av Norsjökortet.

Om Norsjö kommun

Norsjöbygden, en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världen bästa vardag!

Mikael Lindfors
Kommunstyrelsens ordförande