2021-09-23 13:57Pressmeddelande

En bra vecka för Norsjö kommun

Äldre man som är glad. Äldre man som är glad.

Inte nog med att Norsjö kommun klättrar i Svenskt Näringslivs ranking med hela 88 placeringar. Nu har dessutom kommunen fått ja till att sätta upp en skylt vid korsningen i Bjurträsk.

Norsjö kommun har under en längre tid jobbat för att sätta upp en informationsskylt vid Bjurträsk men fått nej av Länsstyrelsen. Skam den som ger sig, efter överklagan från Norsjö kommun kom idag domen – och det blev ett ja!

− Som vi arbetat för detta. Så roligt att vi äntligen fått tillståndet. Nu ska skylten upp, säger Beatriz Axelsson, tillväxtchef i Norsjö kommun.

Skylten är att samarbete mellan Norsjöbygdens företag, Företagarna Norsjö, NorsjöIdrotten i Samverkan och Norsjö kommun. Idén kom till när pengar från statsstödet skulle användas och flera aktörer tyckte att en digital informationsskylt skulle vara en bra investering. Tanken är att det bland annat ska finnas möjlighet att marknadsföra evenemang i Norsjöbygden.

Domen från kammarrätten

En bild på domen för skylten vid Bjurträsk.

Om Norsjö kommun

Norsjöbygden, en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världen bästa vardag!

Beatriz Axelsson
Tillväxtchef