2019-05-28 07:24Pressmeddelande

Nya HACCP-dataloggrar från Testo

HACCP-loggersystemet testo 191

Regelbunden övervakning och dokumentering av temperatur och tryck i termiska processer är avgörande för kvaliteten och säkerheten hos de livsmedel som produceras. För att hjälpa dig med denna viktiga uppgift utvecklade Testo HACCP-loggersystemet testo 191.

Tack vare lång erfarenhet av att utveckla innovativ mätteknik för livsmedelssäkerhet vet vi vad som är viktigt inom detta känsliga område: tillförlitlig teknik med högsta precision, sömlös integrering i dina processer och ökad effektivitet i det dagliga arbetsflödet.

Det ytterst effektiva och pålitliga loggersystemet för pastöriserings-, steriliserings- och frystorkningsprocesser består av dataloggrar, en multifunktionsväska och en proffsprogramvara. Alla beståndsdelarna ger dig effektivt stöd vid övervakning av process- och kvalitetsparametrar, vilket garanterar att dina system fungerar korrekt och uppfyller alla lagstadgade krav på dokumentation.

HACCP-dataloggrarna finns i en tryckmodell och fyra temperaturmodeller
De är robusta, hållbara och tillförlitliga. Batterikåpan är gängad, vilket innebär att batterierna kan bytas säkert på några sekunder, utan några verktyg. Tack vare loggerns hermetiskt förslutna konstruktion är den fortfarande 100% tät även efter att batteriet har bytts ut.

Multifunktionsväskan till testo 191 fullbordar systemet
Den är robust, smart och praktisk och används inte bara för att förvara dataloggrarna, utan möjliggör också konfigurering och utläsning. En programmerings- och utläsningsenhet är installerad i alla väskor. Det innebär att upp till 8 dataloggrar kan konfigureras och läsas ut samtidigt.

Dataloggrarna konfigureras och läses ut med hjälp av en proffsprogramvara
Det behövs ingen 400-sidig instruktionsmanual eller komplicerade menyer för att använda programmet. I stället finns guidade processer, praktisk datavisualisering och en innovativ rapportfunktion. Med ett musklick skapar du rapporten, som hämtar parametrarna från den senaste mätningen, så att du snabbt och effektivt kan uppfylla kraven på att tillhandahålla dokumentation.

Om Nordtec Instrument AB

Nordtec Instrument marknadsför och distribuerar samt kalibrerar portabla och stationära mätinstrument. Testo KG som är en av världens största tillverkare av mätinstrument för professionella användare representeras i Sverige av Nordtec Instrument sedan 1976. Nordtec är en komplett leverantör av tjänster inom området mätteknik och erbjuder rådgivning, kurser, teknisk service och kalibrering.

Niklas Persson
Säljare