2022-03-30 08:24Pressmeddelande

Nordic Climate Group håller expertdialoger på Nordbygg 2022

Testa dina kunskaper på vår mini-curlingbana eller lyssna på våra expertdialoger, vi ses på Nordbygg!

Vi är glada att äntligen kunna mötas, och det gör vi genom våra två montrar under Nordbyggmässan. I vår monter A29:30 kan du bland annat passa på att testa dina skills på vår mini curlingbana – som vi byggt upp helt med hållbara köldmedier.

Under Nordbygg lyfts även hållbarhet och energieffektivitet i kyl- och värmebranschen upp som fokusfrågor på en egen scen under 2 mässdagar, den 27 och 28 april. Genom teknisk utveckling och utfasning av F-gaser till förmån för naturliga köldmedier har helt nya förutsättningar skapats i kylbranschen. Nu kan kylan ge både värme och skapa energieffektivitet.

På Kyla/Värmescenen (monter A27:20) kommer Nordic Climate Group att hålla 10 expertdialoger. Det är åtta kortseminarier och två bredare, politiska seminarier om möjligheterna för bland annat fastighetsägare, kommuner och installatörer att tänka hållbarhet inom kyla, värme och energi. På scen möts experter från AFRY, HBV, Nibe, Labkyl, SKVP, Installatörsföretagen, Energieffektiviseringsföretagen, Stockholm Exergi med flera för att diskutera och ge sin syn på möjligheterna.

Med genomtänkta kyla- och värmeanläggningar kan vi både energieffektivisera och sänka klimatutsläppen. Det är en förutsättning för att vi ska kunna nå EU:s högt uppsatta mål om nettonoll utsläpp för byggnader år 2050 i energiprestanda-direktivet. Detta är frågor som måste lyftas nu om vi ska ha möjlighet att hinna ställa om beståndet i tid, säger Anders Ekdahl, Head of Sales & Strategy på Nordic Climate Group.

Med ledord som hållbarhet, energieffektivitet och ett bättre klimat är det naturligt för  Nordic Climate Group att satsa på ett gediget program under Nordbygg, Nordens största mötesplats för bygg- och fastighetsbranschen. Programmet hittar du på www.nordicclimategroup.se/nordbygg samt www.nordbygg.se.

För mer information vänligen kontakta
Anders Ekdahl

Kort om Nordbygg
Mässan Nordbygg äger rum den 26–29 april 2022 på Stockholmsmässan i Älvsjö och är Nordens största mässa för bygg- och fastighetsbranschen. Nordbygg anordnas vartannat år och har cirka 50 000 besökare.

Om Nordic Climate Group

Nordic Climate Group är en nordisk aktör inom kyl- och värmeinstallationer med fokus på energieffektivisering och hållbarhet. Fokusområdena är särskilt intressanta med tanke på samhällets utmaningar vad gäller energieffektivisering och klimatpåverkan. Vi har över 800 anställda och bland våra kunder finns såväl företag, kommuner och landsting som privatpersoner. Våra företag tar ett totalt funktionsansvar för alla installationer inklusive produkter, kringutrustning och tjänster. Våra installationer kännetecknas av säkerhet och kvalitet i alla led. Vi har även resurser för att ge dig komplett service efter installationen.