2018-06-21 10:20Nyheter

Sveriges grönaste matkedja framtidssäkrar sin butik i Ed med hjälp av Tesab-företag

null

Dahlmans kylteknik har fått i uppdrag att modernisera och framtidssäkra kylan för Coop-butiken i Ed.

Projektet startade vecka 16 och när allt står klart i oktober 2018 är Coop i Ed en hållbar och miljövänlig butik med lågt GWP-värde. Just nu pågår arbetet med att riva ut det befintlig kylsystemet. Dahlmans kommer att installera ny kyla med CO2-teknik vilket inkluderar fem nya kylrum, ett frysrum, installation av 13 nya kyldiskar, fem frysdiskar och kylbänkar.

Allt arbete sker med butiken i full affärsverksamhet.

Mer om Dahlmans Kylteknik

Om Nordic Climate Group

TESAB-kedjan är ett rikstäckande franchisesystem som består av kylföretag inom kyla och värme. Vi har över 300 anställda och bland våra kunder finns såväl företag, kommuner och landsting som privatpersoner. Våra företag tar ett totalt funktionsansvar för alla installationer inklusive produkter, kringutrustning och tjänster. Våra installationer kännetecknas av säkerhet och kvalitet i alla led. Vi har även resurser för att ge dig komplett service efter installationen.