2018-07-06 10:09Nyheter

Örestadskyl totalentreprenör för ett nytt kyl- och fryslager åt Svensk Caters AB

null

Örestadskyl är just nu mitt uppe i produktionen av ett framtidssäkrat och hållbar kyl- och frysanläggning på totalt 4 000 kvm åt Svensk Cater AB.

Det är Catena som utvecklar en ny logistikposition genom att bygga ett 8 500 kvm stort distributionslager utanför Malmö. Svensk Cater kommer i sin tur att bli fastighetens hyresgäst. Svensk Cater är en av Sveriges ledande livsmedelsgrossister för uteätarmarknaden och storkök. De är rikstäckande och från Luleå i norr till Malmö i söder har de 20 olika lager liknande det som nu utformas utanför Malmö.

I den nya fastigheten bygger Svensk Cater med Örestadskyl som totalentreprenör ett nytt kyl- och fryslager med modern och miljövänlig CO2-teknik. Det är helt i linje med Svensk Caters policy.

- För oss är det ett krav att ligga i framkant när det gäller hållbarhet. När vi bygger nytt eller installerar ny teknik ska det följa vår hållbarhetspolicy. Den moderna och miljövänliga CO2-teknik Örestadskyl förespråkar passar oss perfekt. Örestadskyl sköter sedan många år våra befintliga anläggningar i skåne och byggde dessutom vårt kyl- och fryslager i Ängelholm. Vi har ett bra och givande samarbete med dem, säger Lars Carlsson vd på Svensk Cater AB

- För oss är det här ett fantastiskt intressant uppdrag. Svensk Cater vill arbeta hållbart och det passar oss inom TESAB-kedjan perfekt. Vi har haft ett positivt samarbete med Svensk Cater under många år, säger Johan Christiansson, vd på Örestadskyl.

Om Nordic Climate Group

TESAB-kedjan är ett rikstäckande franchisesystem som består av kylföretag inom kyla och värme. Vi har över 300 anställda och bland våra kunder finns såväl företag, kommuner och landsting som privatpersoner. Våra företag tar ett totalt funktionsansvar för alla installationer inklusive produkter, kringutrustning och tjänster. Våra installationer kännetecknas av säkerhet och kvalitet i alla led. Vi har även resurser för att ge dig komplett service efter installationen.