2019-11-20 14:01Nyheter

Ännu ett lyckat hållbarhetsseminarium för TESAB-kedjan

null

Under gårdagen bjöd TESAB tillsammans med Dahlmans kylteknik, RM Kylteknik samt NR Kyl in till ett lunchseminarium i hållbarhetens tecken på Trädgår’n i Göteborg. Vi bjöd in för att prata om de onödiga utsläpp som sker i kyl- och värmebranschen - och vad som går att göra åt det. Detta är något vi tillsammans i TESAB-kedjan jobbat med länge.

Meteorologen och programledaren Madeleine Westin agerade moderator och inspiratör. Madeleine, med över 30-års erfarenhet som meteorolog, har skrivit flera böcker, artiklar och krönikor om klimatförändringarna. Hon inledde seminariet med en intressant föreläsning där hon pratade om klimatförändringarna men även hur framtiden ser ut.

Robert Dahlman stod för dagens gästexpert. Robert uppmärksammande viktigt information för de som har kylanläggningar med F-gaser, men även frågan om nutid och framtidens 100% hållbara rekryteringsmetoder och affärsupphandlingar. Framförallt tog han upp att lösningen finns för en av vår tids mest dolda miljöhot - köldmedierna.

Mot slutet av dagen hade vi en paneldiskussion tillsammans med Robert Dahlman (Dahlmans Kylteknik), Johannes Ringström (NR Kyl) och Jimmy Claesson (RM kylteknik) där många intressanta frågor rörande ämnet togs upp.

Dessa hållbarhetsseminarium är ett steg i vår handlingsplan för 100% Hållbarhet där vi ämnar upplysa, informera och sprida kunskap om den kompetens och erfarenhet vi har som jobbar praktiskt med vad vi kallar det dolda miljöhotet. TESAB är den största kedjan i kylbranschen, men visionen är även att vara ledande inom hållbarhet.

Tack till er som kom på hållbarhetsseminariet, ställde frågor och engagerade er i detta viktiga ämne!

Se samtliga bilder här

Om Nordic Climate Group

TESAB-kedjan är ett rikstäckande franchisesystem som består av kylföretag inom kyla och värme. Vi har över 300 anställda och bland våra kunder finns såväl företag, kommuner och landsting som privatpersoner. Våra företag tar ett totalt funktionsansvar för alla installationer inklusive produkter, kringutrustning och tjänster. Våra installationer kännetecknas av säkerhet och kvalitet i alla led. Vi har även resurser för att ge dig komplett service efter installationen.