2019-03-08 09:00Pressmeddelanden

PETER ALEMAR NY VD FÖR NILS OSCAR AB

Peter AlemarPeter Alemar

Peter Alemar har utsetts till ny VD för Nils Oscar AB. Peter har en gedigen bakgrund inom FMCG och dryckesindustrin. Där har han innehaft ett flertal ledande positioner bl.a. som CEO för Solera Beverage Group Sverige, VD Maxxium Sverige och Norge, Nordisk VD Fossil Group och Sr Brand Manager Remy-Cointreau Group. Peter tillträder sin tjänst den 2 april, 2019.

Peter har även flerårig erfarenhet från Systembolaget i samband med Ekonomistudier på Handelshögskolan i Göteborg. I sina roller har Peter tillskansat sig gedigen dryckeskunskap och mångårig branscherfarenhet. Närmast kommer Peter från sina uppdrag som Managementkonsult, där han arbetat med företagsutveckling i ett flertal företag och branscher.

”Nils Oscar står inför en kraftig expansion. Vi har byggt ett nytt avancerat bryggeri med Kaspar Schulz bryggverk och annan världsledande teknik som ger oss helt nya förutsättningar att växa. Vi är mycket positiva till att Peter Alemar kommer att leda företaget i denna expansionsfas” säger Styrelsens Ordförande Karl-David Sundberg, sonson till Nils Oscar som gav namn till företaget.

”Nils Oscar är ett fantastiskt företag som sedan flera år har en speciell plats i mitt och många svenskars hjärta med sin höga kvalitet och välgjorda hantverksöl. Jag ser fram emot att få vara med att utveckla Nils Oscar till en ledande dryckesaktör” säger Peter Alemar, tillträdande VD.

Företagets nuvarande VD Mattias Davidsson går vidare till nya utmaningar.

”Vi tackar Mattias för ett bra jobb hos oss och önskar honom lycka till med nya arbetsuppgifter” säger Karl-David Sundberg.

För mer information kontakta:

Karl-David Sundberg, Styrelsens Ordförande, tel: 070-543 12 10
Peter Alemar, tillträdande VD, tel: 0702-659590

För mer information om Nils Oscar besök www.nilsoscar.se

Om Nils Oscar

På Nils Oscar brygger vi klassisk öl i modern stil. Vi är en av pionjärerna i Sverige och grundades redan 1996. Vi gör smakrik okonstlad öl med inspiration från klassiska ölstilar. Vår främsta styrka är öl med tydlig maltkaraktär som influeras av den moderna ölvärlden. Vår öl är internationellt och nationellt hyllad och finns att tillgå runtom i Sverige på Systembolag, dagligvaruhandel, barer och restauranger. Export är ett starkt växande segment.

Ida Lindberg Klausen
Marknadschef