2021-01-28 15:00Pressmeddelande

Pharmaxim stärker sin portfolio genom förvärv av Hardford Brands

Från och med den 1 februari 2021 kommer Pharmaxim att överta ansvaret för all marknadsföring, försäljning, leverans och fakturering avseende Salubrin, Dialon, Gripen och Jukon från Hardford AB. Förvärvet av denna varumärkesportfölj är ett led i att fortsatt stärka Pharmaxims ställning som leverantör av starka och erkända varumärken.

”Det skall bli otroligt spännande att få arbeta med så anrika varumärken som Salubrin, Dialon och Gripen. Pharmaxim kommer fortsätta att utveckla varumärkena och tillse att de känns ständigt aktuella och relevanta i våra slutkunders vardag.” säger Ove Ohlson, VD på Pharmaxim.

Hardford AB utvecklar starka private labels inom kosmetik, hud- och hårvård. Företaget har huvudkontor, utvecklingslaboratorium och tillverkning i Linköping, samt försäljningskontor och lager i både Linköping och Malmö. Den egna fabriken är väl rustad och erbjuder, utveckling, fyllning, emballering och tillverkning av hud-, hår- och kroppsvårdsprodukter och är även en komplett partner för kunder som önskar lägga ut sin logistik och lagerhållning.

Hardford AB kommer fortsatt att leverera produkter till Pharmaxim från sin egen tillverkning eller genom underleverantörer. Representanter för Pharmaxim/Hardford kommer att kontakta samtliga befintliga kunder för att säkerställa en smidig övergång av leverantör.

För ytterligare information kontakta Ove Ohlson (VD, Pharmaxim AB) och Johan Ståhl (VD, Hardford AB).

Om Pharmaxim

Pharmaxim säljer, distribuerar och marknadsför produkter inom hälsa/hygien/skönhet, läkemedel och djurvård i Norden. Företaget utvecklar och säljer egna produkter, men säljer också andra företags varumärken. Pharmaxim har partihandelstillstånd och är väl förtrogna med läkemedelslagstiftningen, biocid-direktivet och EU’s kosmetikalagstiftning. Företagets huvudkontor är beläget i Helsingborg.

VD, Pharmaxim AB
Ove Ohlson