2019-11-08 07:00Pressrelease

NIH Aktiv Convention 2019 - faglige oppdateringer og treningstrender

Bilde av trening i NIH TreningsparkKonseptbilde NIH Aktiv

16.- 17. november ønsker NIH Aktiv velkommen til å få en unik innsikt i hva som rører seg i treningsbransjen. Få tilgang til relevant forskning på fagfeltene og de nyeste trendene om trening, helse og fysisk aktivitet.

På Norges idrettshøgskole (NIH) er vi klare for årets begivenhet for helse- og treningsbransjen: NIH Aktiv Convention. 900 besøkende fra hele landet kan velge blant 140 ulike treningstimer, workshops, foredrag og utstillere.

Dette er møteplassen for de erfarne i bransjen, de dyktige nykommerne, spennende treningskonsepter, ledende leverandører og engasjerte forskere fra fagfeltet.

Prosjektleder Karoline Steinbekken lover et svært variert program:

– Aktivitetene varierer fra det nyeste innen danse-/aerobicklasser, ulike former for yoga, løpetimer med teknikk og hurtighet, SKILL-timer fra Qicraft, crossfit og BasisBall. Her kan deltakerne hente inspirasjon fra blant andre Sølve Sundrehagen, Lotte Oxholm, Stian Skjærahaug, Espen Jansen, Kristin Holte, Martin Norum og Mads Kaggestad og Team Reebok.

På programmet står også en rekke foredrag med dyktige forelesere, både NIHs egne forskere og eksterne bidragsytere. Cecilie Ystenes skal snakke om «Effektive mentale verktøy for arbeid med PT-kunder», hjerneforsker Tomas Myklebust «Sov deg smart» og professor Sigmund Loland «Kan vi erstatte trening med medikamenter?», i tillegg til en rekke foredrag om trening og ernæring.

Deltakerne kan besøke utstillere som viser fram og selger det nyeste av treningsklær og -utstyr.

Se program og presentatører

Flotte fasiliteter

NIH ble totalrenovert i 2018, og vi har tilgang til flotte fasiliteter under Aktiv Convention. Det vil være timer i svømmehallen, i turnsalen der Norges turnlandslag trener, i landets største og best utstyrte treningssenter, og i samtlige av NIHs saler.

Karoline Steinbekken lover at med over 140 ulike timer, vil NIH Aktiv Convention gi en god balanse av faglig påfyll og inspirerende aktiviteter. - NIH Aktiv Convention har som hovedmål å formidle ny forskningsbasert kunnskap til helse- og treningsbransjen, i tillegg til å gi rikelig med inspirasjon og motivasjon for det daglige treningsarbeidet i hele landet.

Kontakt Karoline Steinbekken for mer informasjon og påmelding.

About Norges idrettshøgskole

Norges idrettshøgskole (NIH) er en vitenskapelig høgskole og Nordens høyest rangerte utdannings- og forskningsinstitusjon innen idrettsvitenskap. Vårt samfunnsoppdrag er å drive høyere utdanning, forskning og formidling innen et bredt teoretisk og aktivitetssentrert fagområde. Vi tilbyr utdanning på bachelor-, master- og doktorgradsnivå, og våre studieprogrammer skal dekke samfunnets behov for kompetanse innen idrettsvitenskap. Høgskolen har rundt 1400 studenter og 220 ansatte fordelt på fem fagseksjoner, seks administrative avdelinger og to forskningssentre. Alle NIHs bygg og idrettsanlegg er lokalisert i Oslo, med Songsvann og Nordmarka som nærmeste nabo. Se www.nih.no

Karoline Steinbekken
Prosjektleder Aktiv Convention