2019-06-18 08:00Pressrelease

Stockholm Food blir entreprenör för Hågelbyparkens konferens, restaurang, café & bageri

Hågelbyparken, som ägs i sin helhet av Botkyrka kommun, har tecknat avtal med Stockholm Food AB som blir ny entreprenör för Wärdshuset LM, Anna Giertz Café & Bageri samt tillhörande konferensverksamhet i Hågelbyparken. Stockholm Food kommer att ta över verksamheten från september 2019. Avtalet sträcker sig till 2023 med möjlighet till förlängning.

- Vi är mycket glada över att ha tecknat avtal med Stockholm Food som är ett etablerat företag i branschen. Vi har utvecklat ett uppskattat och genomtänkt koncept för Wärdshuset LM och Anna Giertz Café & Bageri i Hågelbyparken. Nu ser vi framemot att Stockholm Food tar över verksamheten och att samarbetet bidrar till vår fortsatta utveckling av Hågelbyparken till en mötesplats för alla. Krister Kalte, VD Hågelbyparken AB

- Stockholm Food ser väldigt mycket fram emot att inleda ett samarbete med Hågelbyparken och är stolta och glada att de valt oss som sin samarbetspartner. Vi vill fortsätta utveckla parken genom ett tätt samarbete mellan parkens arrangemang med mat och dryck därtill. Vi kommer också satsa på att göra Hågelbyparken till det självklara valet för din fest eller konferens. Göran Stjärnheim, VD Stockholm Food

Om Stockholm Food

Stockholm Food drivs av Göran Stjärnheim och Bo Öjling som tillsammans drivit restauranger i 20 år. Verksamheterna består av 5 st olika enheter samt cateringverksamhet; Lindhagensgatan 90, Neo by Stockholm Food , ToGo By Stockholm Food, Bistro by Stockholm Food samt från september 2019 även restaurangerna i Hågelbyparken. Stockholm Food levererar även catering till företag, myndigheter och till privatpersoner.  All mat lagas från grunden med de bästa råvaror för ändamålet, och målsättningen är att öka mängden eko, krav samt närproducerade råvaror.

About Hågelbyparken

Hågelbyparken är en levande folkpark och en mötesplats för människors välbefinnande samt för det goda och öppna samhället. Här arrangeras både stora och små evenemang och arrangemang året runt. Valborgsmässoafton firas med eld på vattnet, på midsommar dansar vi runt stången och här firas också flera internationella högtider. Under sommaren bjuder Sveriges bästa dansband upp till dans på Stockholms största utomhusdansbana under segeldukstak. Hågelbyparken är en arena för föreningar och andra att arrangera evenemang och fester. På Wärdshuset LM och i Anna Giertz Café & Bageri serveras vällagad mat och hembakt bröd till konferens och privata gäster. I Hågelbyparken bedrivs också samhällsnyttiga verksamheter som en 4H-gård och Daglig verksamhet. Fastigheterna och marken ägs av Botkyrka kommun. Hågelbyparken AB sköter om fastigheterna och parken. Verksamheten i parken omfattar konferens, mat och dryck, kultur- och nöjesarrangemang och uthyrning. Hågelbyparken AB är ett av Botkyrka Kommun helägt bolag. Varje år besöks Hågelbyparken av ca 200.000 gäster. Bolaget omsatte 2018 21 miljoner kronor och har 22 st anställda, 55% män och 45% kvinnor. Bolaget har en styrelse bestående av 7 ledamöter inkl. ordförande, vice ordförande och 7 suppleanter, vilka utses av Botkyrka kommunfullmäktige.

VD, Upplev Botkyrka
Krister Kalte