2019-06-12 11:26Pressrelease

Nya autoklavloggrar från Testo

Validering av steriliserings- och frystorkningsprocesser är en mycket viktig del av din kvalitetssäkring och borgar för hög säkerhetsnivå inom läkemedelsindustrin. Med vårt testo 190 CFR-loggersystem kan du uppfylla alla regelverk på ett effektivt sätt.

Tack vare lång erfarenhet av att utveckla innovativ mätteknik för Life Science-området vet vi vad som är viktigt inom detta känsliga område: tillförlitlig teknik med högsta precision, sömlös integrering i dina processer och ökad effektivitet i det dagliga arbetsflödet.

Det ytterst effektiva och pålitliga loggersystemet för steriliserings- och frystorkningsprocesser består av dataloggrar, en multifunktionsväska och en proffsprogramvara som uppfyller CFR. Alla beståndsdelarna ger dig effektivt stöd vid övervakning av process- och kvalitetsparametrar, vilket garanterar att dina system fungerar korrekt och uppfyller alla lagstadgade krav på dokumentation.

Autoklav-dataloggrarna finns i en tryckmodell och fyra temperaturmodeller
De är robusta, hållbara och tillförlitliga. Batterikåpan är gängad, vilket innebär att batterierna kan bytas säkert på några sekunder, utan några verktyg. Tack vare loggerns hermetiskt förslutna konstruktion är den fortfarande 100% tät även efter att batteriet har bytts ut.

Multifunktionsväskan fullbordar systemet
Väskan finns i två storlekar och är robust, smart och praktisk. Den används inte bara för att förvara dataloggrarna, utan möjliggör också konfigurering och utläsning. Det innebär att upp till 8 dataloggrar kan konfigureras och läsas ut samtidigt.

Dataloggrarna konfigureras och läses ut med hjälp av en CFR-programvara
Programvaran uppfyller 21 CFR Part 11 och ger dig effektivt stöd i dina validerings- och kvalificeringsuppgifter.

– Fullständig dokumentation som är relevant för revisioner, med bara ett musklick.
– Oavsett om du är expert eller nybörjare: CFR-programvaran ger varje användare optimal support under mätprocessen.
– Snabb och tillförlitlig översikt över mätresultaten.
– Ingen dataexport till andra system behövs (t.ex. till Excel).
– Utläsning av upp till 254 loggrar i en och samma valideringsprocess.

About Nordtec Instrument AB

Nordtec Instrument marknadsför och distribuerar samt kalibrerar portabla och stationära mätinstrument. Testo KG som är en av världens största tillverkare av mätinstrument för professionella användare representeras i Sverige av Nordtec Instrument sedan 1976. Nordtec är en komplett leverantör av tjänster inom området mätteknik och erbjuder rådgivning, kurser, teknisk service och kalibrering.

Niklas Persson
Säljare