2023-06-01 13:37News

Nyhetsbrev maj 2023

Foton på Jakob Tellgren, Claudia Langenberg, Erik Hallgren, Mathias Uhlén och Deqa Abukar. Bakgrunden är en karta.

"The life science-map is fantastic!"
Y. Vladimir Pabón-MartínezKarolinska Institutet har stor användning av Stockholm Science Citys life science-karta. Vår nylanserade version är mer omfattande och lättare att använda.

The Future of Life Science
Ett internationellt symposium om framtidens hälsovård, vetenskap och life science. Syftet är att ta fram relevanta frågor och få igång diskussioner bland experter, akademiker, offentliga tjänstemän och privata företag.

MSD:s event bidrar till debatten i branschen
Erik Hallgren berättar om deras Brown Bag Lunch Talks, som blivit en samlingsplats i life science-klustret i Hagastaden.

”3000 analyser från en fraktion av en bloddroppe”
KTH-professor Mathias Uhlén berättar hur cancerprediktion avancerar tack vare en ny profildatabas för cancerprotein.

Månadens blogg:
”Vi löser problem med utanförskap och ekonomisk instabilitet, genom entreprenörskap” skriver Deqa AbukarBling Startup.

Läs hela nyhetsbrevet här >>

About Stockholm Science City Foundation

Vi är en handlingskraftig och hjälpsam expertorganisation som underlättar kunskapsutbyten och tillväxt. Vi stärker relationer och ökar samverkan mellan universitet, företag och samhälle för att stödja utvecklingen av Stockholm som en internationellt attraktiv plats för forskning och företagande. Vår ambition är att skapa samhällsnytta och stärka Stockholmregionens konkurrenskraft inom life science. We are an active and helpful expert organization that facilitate knowledge transfer and growth. We strengthen relations and increase collaborations between academia, industry and society to support the development of Stockholm as an attractive place for research and entrepreneurship. Our ambition is to create benefit for society and strengthen Stockholm’s competitiveness in the area of life sciences.

Stockholm Science City