2023-03-21 12:45News

Inbjudan: Hur fungerar och utvecklas Stockholms citylogistik?

Hur påverkas Stockholms fastighetsgägare, hyresgäster, transportföretag och staden av dagens citylogistik och kommande förändringar? Vad behöver ni som aktör för en välfungerande varuförsörjning idag och i framtiden?

City i Samverkan välkomnar till frukostseminarium om Stockholms citylogistik den 29:e mars kl. 08.00-09.45.

Stockholm city är starkt beroende av sin goda tillgänglighet. Till skillnad från andra stadskärnor är Stockholm redan en stark kollektivtrafikdestination, men hur ser citylogistiken ut? Denna morgon sätter vi fokus på hur citylogistiken fungerar idag och hur den kan utvecklas.

PROGRAM

8.00 Frukostmingel

8.30 Välkomna – varför behöver vi prata citylogistik? – Monica Bruvik, VD, City i Samverkan Stockholm

8.40 Trafikborgarrådets fokus framöver – Lars Strömgren, Trafikborgarråd i Stockholms stad, berättar om kommande fokus och prioriteringar

8.50 Vad vet vi om Stockholms citylogistik? – Victoria Herslöf, Strateg med fokus på hållbara godstransporter på Trafikkontoret Stockholms Stad

8.05 Paneldiskussion: Hur fungerar citylogistiken idag och hur kan den förbättras?
- Martin Sandgärde, Affärschef Stockholm City, Vasakronan
- Annika H Schönefeld, Head of Real Estate, Elgiganten
- Robert Gorosch, Head of Group Strategy, Postnord
- Victoria Herslöf, Strateg med fokus på hållbara godstransporter, Trafikkontoret, Stockholms stad

9.40 Summering av morgonens seminarium

9.45 Slut

Moderator: Jonas Arnberg, Detaljhandelspodden

Plats: Playhouse Teater, Drottninggatan 71A (nära korsningen Olof Palmes gata)

ANMÄL DIG HÄR

Seminariet arrangeras av City i Samverkan fysiskt på plats i Stockholm city, på Playhouse Teater, Drottninggatan 71A. Frukostminglet börjar kl. 8.00 och programmet pågår 8.30 – 9.45.

About City i Samverkan

City i Samverkan är Stockholms cityorganisation som initierar och driver insikter och samverkan för att göra Stockholm City mer attraktivt för medlemmar, näringsliv, stockholmare och besökare. Våra medlemmar är Stockholms stad, fastighetsägare, branschorganisationer och andra företag som bidrar till citys utveckling. Tillsammans skapar vi en mer tilltalande och händelserik citykärna öppen för alla.