2023-01-26 15:19Pressrelease

Lindahl legal rådgivare till Sedana Medical AB (publ) i samband med listbyte till Nasdaq Stockholm

Lindahl har varit legal rådgivare till Sedana Medical AB (publ) i samband med bolagets listbyte från Nasdaq First North Growth Market till Nasdaq Stockholms huvudlista. Handel i bolagets aktier inleddes den 25 januari 2023. Stängningskursen i bolagets aktie första handelsdagen var 27,06 kronor per aktie, motsvarande ett värde på samtliga aktier i Sedana Medical om cirka 2,7 miljarder kronor.

Sedana Medical är ett medicinteknik- och läkemedelsbolag som bildades 2004. Bolaget är baserat i Danderyd utanför Stockholm och dess verksamhet omfattar utveckling, marknadsföring och försäljning av den medicintekniska produkten Sedaconda ACD och dess tillbehör samt sederingsläkemedlet Sedaconda (isofluran).

Lindahls team bestod huvudsakligen av Ola Svanberg, Monica Lagercrantz, Mikael Nagy och Ebba Meyer-Lie (aktiemarknadsrätt), Mårten Lindberg och Asta Schulz (IP/Tech), Matilda Jusslin (arbetsrätt) och Anna Romell Stenmark (skatterätt).

About Advokatfirman Lindahl KB

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Vi har den stora byråns breda kapacitet och en spetskompetens inom flera områden som bland annat M&A, aktiemarknad, fastigheter, bank & finans, immaterialrätt, life science, IT och teknik, och tvistlösning. Lindahl är rankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk som består av noga utvalda advokatbyråer som är ledande på sina lokala marknader. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se.