2023-01-19 16:37News

Väsbyhem är nominerade till Kundkristallen

Väsbyhem har blivit nominerade till Kundkristallen, i kategorin Största lyft Serviceindex. Priset delas årligen ut av AktivBo till de fastighetsbolag som fått högst betyg av sina hyresgäster.

Den 19 januari presenterades Väsbyhem som en av fyra nominerade i kategorin Största lyft Serviceindex, bland fastighetsbolag med 4 000-10 999 lägenheter. Resultatet baseras på den årliga kundundersökningen som genomförs bland bolagens hyresgäster. I 2022 års kundundersökning från AktivBo gick Väsbyhem framåt inom alla områden.

- Vårt mål är att ha Sveriges nöjdaste kunder och att återigen bli nominerade till Kundkristallen är ju verkligen ett kvitto på att vi fortsätter på den rätta vägen. Det är glädjande att se att vi inte bara behåller våra fina resultat utan också går framåt inom alla de områden som undersökningen mäter. Detta är resultatet av ett ihärdigt, mångårigt arbete från alla på Väsbyhem och det finaste kvitto man kan få, säger Joakim Bysell, Förvaltningschef på Väsbyhem.

Vinnaren presenteras på Benchmark Event som arrangeras av AktivBo den 9 februari.

Om Kundkristallen:
Sedan 2005 uppmärksammar AktivBo Sveriges bästa hyresvärdar. Kundkristaller delas ut till de fastighetsbolag som lyckats bäst, både privata och kommunala bostads- och fastighetsbolag.

About AB Väsbyhem

AB Väsbyhem är ett allmännyttigt bostadsbolag i Väsby. Bolaget äger ca 4 900 lägenheter och ca 40 000 kvm lokaler. Omsättningen för 2021 uppgick till 482 Mkr och soliditeten till 29,00 %. Bolaget är sedan många år ett av de ledande bostadsföretagen i landet och är känt för sin stora andel marknära och småskaliga bebyggelse samt olika kategoriboenden. Väsbyhem är miljöcertifierade enligt ISO 14001 samt kvalitetscertifierade enligt ISO 9001. Närheten till Arlanda (8 minuter) och tågförbindelser till såväl Stockholm (29 minuter) som Uppsala (26 minuter) gör Upplands Väsby mycket attraktivt för såväl boende som företag.

AB Väsbyhem