2022-11-03 09:24Pressrelease

Laddoperatören Eways får utmärkelsen Gasellföretag

Eways får GasellutmärkelseEways får Gasellutmärkelse

Eways har kvalat in som ett av Sveriges snabbast växande företag i tävlingen Di Gasell. Under mätperioden 2018–2021 ökade Eways omsättningen med nära 340 procent.

Den oberoende laddoperatören Eways – som installerar och driftar laddboxar som en helhetstjänst – fortsätter sin framgångsresa.

– Vi är oerhört stolta över att ha kunnat växa stabilt under de senaste åren tack vare våra fantastiska medarbetare, kunder och partners. Med över 21 000 uppkopplade laddstationer har vi på några år etablerat oss som ledande i branschen, säger Niclas Sahlgren, vd och grundare på Eways.

Andelen laddbara bilar av nyregistreringarna fortsätter att ligga på höga nivåer. Hittills i år är över hälften av alla nya bilar som sålts laddbara. En utveckling som givetvis gynnar bolag som Eways.

– Vi ser en fortsatt stark tillväxt framöver inom alla våra affärsområden och segment, säger Niclas Sahlgren.

Mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag uppfyller Gasellkraven. För att ett företag ska kunna kvalificera sig som Gasell ska omsättningen ha dubblats under fyraårsperioden 2018–2021 och dessutom ökat varje år. Tillväxten ska också ha skett utan större förvärv eller fusioner. Även lönsamhet och sunda finanser är viktiga faktorer för att kunna bli ett Gasellföretag.

About Eways - El till alla bilar

Eways är den ledande oberoende laddoperatören i Sverige. Vi underlättar för både företag och privatpersoner att köra elbil genom att leverera och drifta nyckelfärdiga laddningslösningar. Vi erbjuder enkel, snabb och säker laddning hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Vårt nätverk av laddplatser växer snabbt och vi har mer än 21 000 uppkopplade laddplatser, varav 4 000 publika, över hela Sverige. Vår vision är att vara en ledande kraft för att ställa om till det fossilfria samhället. Läs mer om oss på www.eways.se.

Niclas Sahlgren
Niclas Sahlgren