2022-05-24 11:40News

Bäst hälsoindex i branschen!

För tredje året i rad har Nyckeltalsinstitutet AB utsett Bankgirot till Sveriges mest hälsosamma företag inom Finans och Försäkring.Bankgirot utsett till Sveriges mest hälsosamma företag inom Finans och Försäkring.

För tredje året i rad har Nyckeltalsinstitutet AB utsett Bankgirot till Sveriges mest hälsosamma företag inom Finans och Försäkring. Nyckeltalsinstitutet har sammanställt hälsodata från drygt 600 000 medarbetare på cirka 350 svenska företag. Deras Hälsoindex kartlägger verksamhetens hälsoläge utifrån nio nyckeltal, som utgör centrala och relevanta indikatorer inom bland annat sjukfrånvaro, rehabresultat, friskvård och arbetsmiljöarbete.

- Jag är otroligt stolt över att vi får det här priset för tredje året i rad. Inte minst eftersom pandemin har inneburit en stor påfrestning för samhället och våra medarbetare under de senaste åren. Utmärkelsen visar att vårt långsiktiga arbete med hälsa har gett ett bestående resultat, säger Elisabeth Fallberg, HR-chef på Bankgirot.

Läs mer om Nyckeltalsinstitutet och hälsoindex.

About Bankgirot

Bankgirot är ett svenskt clearinghus med över 60 års erfarenhet av att leverera marknadsledande finansiell infrastruktur. Varje dag strömmar 8 miljoner transaktioner eller 76 miljarder kronor genom Bankgirots betalningssystem. Våra 160 medarbetare säkerställer system som möjliggör bland annat Autogiro, e-faktura och Swish. Vi garanterar den svenska betalmarknaden med tillstånd från Finansinspektionen.