2022-03-30 13:58Pressrelease

BRA accelererar och erbjuder hela 6 direktlinjer till/från Visby 2022.

Flyg direkt till och från Visby på Gotland med flygbolaget BRA

Flygbolaget BRA ökar takten i sin fortsatta tillväxtresa och lanserar nu sommarens flyglinjer till/från Visby. Sommarnyheterna tillsammans med den väletablerade linjen till/från Bromma utgör tillsammans hela sex direktlinjer varav en utrikes - till/från Helsingfors.

Framöver kan resenärerna boka flygresor till populära Gotland direkt från Malmö, Ängelholm/Helsingborg, Göteborg, Norrköping, Helsingfors och Stockholm Bromma.
Flygbolaget ökar samtidigt kapaciteten med +30% på den befintliga linjen till/från Stockholms cityflygplats Bromma.

Hemestertrenden inom Norden växer sig starkare och genom att utöka trafiken till sommaren mellan Visby och andra härliga destinationer erbjuds möjligheten att kunna ta sig till fler semesterupplevelser och destinationer på ett tryggt, tidseffektivt sätt med ett av världens mest klimateffektiva regionalflygplan” säger Martin Erkenborn, kommersiell chef på BRA.

Flyg direkt till Visby på Gotland

Vi är glada över att höra att BRA lanserar den uppskattade linjen Ängelholm-Visby i sommar – vilket knyter samman två populära semesterstäder. Det är också ett positivt besked kring flygets fortsatta återgång till det normala efter pandemin,” säger Andreas Jarud, vd, Ängelholms Näringsliv.

Mycket spännande med en linje till och från härliga Gotland igen. Vi hoppas på att många ska komma och upptäcka vår fina region, men vi ser givetvis också en fantastisk möjlighet för alla här i området att ta sig till Gotland på semester. Jättesmidigt, och med Sveriges mest miljömedvetna flygbolagsäger Peter Jansson, tf. VD på Norrköping Airport.

Grönare flygresor med BRA.

Flygningarna görs med världens just nu mest klimateffektiva regionalflygplan som kan uppnå utsläpp så låga som 0,28liter/mil/passagerare. En flygplanstyp som släpper ut upp till 40% mindre än regionaljet.
Resenärerna erbjuds även möjligheten att välja BRA Miljö Class som är en flygbiljett där vanligt fossilt flygbränsle är utbytt mot 100% bioflygbränsle, SAF (sustainable aviation fuel). BRA klimatkompenserar dessutom till 110% för alla flygresor, och hela flygbolagets totala verksamhet. Några av fördelarna som gör att flygresor med BRA beskrivs som grönare än andra alternativa flygresor på marknaden.

Avgångar i vår, vecka 13-25.

Visby-Malmö: Torsdagar och söndagar.
Malmö-Visby: Torsdagar och söndagar.

Visby-Göteborg: Fredagar och söndagar.
Göteborg-Visby: Fredagar och söndagar.

Avgångar i sommar, vecka 26-32.

Visby-Helsingfors: Måndagar och torsdagar.
Helsingfors-Visby: Måndagar och torsdagar.

Visby-Norrköping: Onsdagar och söndagar.
Norrköping-Visby: Onsdagar och söndagar.

Visby-Malmö: Måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar, fredagar och söndagar.
Malmö-Visby: Måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar, fredagar och söndagar.

Visby-Ängelholm: Onsdagar, fredagar och söndagar.
Ängelholm-Visby: Onsdagar, fredagar och söndagar.

Visby-Göteborg: Måndagar och söndagar.
Göteborg-Visby: Måndagar och söndagar.

Avgångar i höst, vecka 33-43.

Visby-Malmö: Måndagar och söndagar.
Malmö-Visby: Måndagar och söndagar.

Visby-Göteborg: Fredagar och söndagar.
Göteborg-Visby: Fredagar och söndagar.

About Pressrum | Flygbolaget BRA

BRA, Braathens Regional Airlines, är ett svenskt flygbolag, med Stockholm Bromma Airport som huvudflygplats. Målet att nå netto-noll utsläpp år 2030 gör oss till pionjärer inom fossilfritt flyg. Det gör vi bland annat genom att använda marknadens bränsleeffektivaste flygplan, bidra till att 100% bioflygbränsleanvändning certifieras snarast och bli en av de första att ta in elflyg i vår flotta. Vi lutar oss tryggt mot vår historia: - 2009 blev vi första passagerarflygbolag att miljöcertifiera oss - Sedan 2018 erbjuder vi alla våra resenärer att boka flygbiljetter med 100% bioflygbränsle - Från 2019 ingår klimatkompensering med 110% i alla biljetter. Vi är idag Sveriges största inrikesflyg med 25 flyglinjer. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza och AMF.

BRA Pressjour