2021-09-15 08:00News

Eways söker laddade IT-projektledare

Vi är en snabbväxande oberoende laddoperatör som har förmånen att arbeta med många ledande och kompetenta kunder. Våra kunder måste alltid kunna ladda sina bilar och vi har därför en viktig roll i många människors vardag.

Vi utvecklar våra egna mjukvaror och för att leva upp till kundernas förväntan på innovativa och digitala laddlösningar, söker vi nu engagerade, kunniga och drivna projektledare med placering vid vårt kontor i Stocksund utanför Stockholm.

En sömlös laddupplevelse
Vår bransch utvecklas i rasande fart och vi har stora ambitioner. Vårt fokus är att leverera en global sömlös laddtjänst, kravställd av våra elbilsförare och våra partners. Vi har idag ett skalbart system baserat på Microsoft Azure som vi rullar ut i de marknader som vi satsar på (ladda privat, ladda på jobbet, ladda publikt).

Vi bygger våra egna betaltjänster och vi integrerar med befintliga parkeringsappar.

Vi har många avancerade utvecklingsprojekt i gång samtidigt och vi söker därför mer än en IT-projektledare.

Som IT-projektledare driver du utvecklingsprojekten genom alla faser, från innovativ ”brain storming” på ”white boarden”, kravinsamling, ledning och test till driftsatt lösning. Vi jobbar agilt, nära vår egen verksamhet, kunder och partners.

Vem söker vi?
Vi söker dig med högskoleutbildning inom systemutveckling med fokus på kravhantering och projektledning, eller annan högskoleutbildning men med relevant erfarenhet av it-projektledning. Du har flera års erfarenhet inom krav, ledning och avancerade utvecklingsprojekt, gärna som konsult.

Du är en analytisk, engagerad och en glad person som tycker om att sätta kunden i fokus. Du är noggrann, ordningsam och har förmåga att utbilda såväl internt som externt. Du har en personlighet som gillar att driva och slutföra uppgifter och projekt. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får ta självständiga beslut i ett högt tempo. Du har en god administrativ förmåga och är van att arbeta i olika system.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• Leda agila IT utvecklingsuppdrag med olika syfte, till exempel för förbättrad kundupplevelse, integrera med nya spännande partners eller intern effektivitet.
  • Driva intressanta förstudier, analyser och workshops
  • Delta i kund och partnerdialoger och inte minst vara den som snappar upp och föreslår ny funktionalitet till vår roadmap.

För att lyckas i rollen ser vi att du, utöver relevant utbildning, har:

• Relevant bakgrund inom IT, som projektledare eller systemutvecklare, gärna som konsult
  • Några års erfarenhet av att leda uppdrag och IT projekt med agila metoder.
  • Erfarenhet av att leda team (meriterande)
  • Utbildning/certifiering (meriterande) eller väldigt god kännedom inom tex SAFe, Scrum, DevOps
  • Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift

Vi erbjuder
Eways har en kultur som baseras på tillit och långsiktigt förtroende. Det är mycket viktigt att du som medarbetare trivs. Vi erbjuder en unik möjlighet att komma in i en bransch som växer och kommer att bli stor. Vårt digitala team består av mycket kompetenta utvecklare som löser svåra utvecklingsutmaningar på ett dynamiskt och innovativt sätt.  Förutom en marknadsmässig lön så erbjuder vi en årlig bonus baserad på våra tillväxtmål. Vi kan också erbjuda en elbil som förmånsbil.

Projektledarna rapporterar till vår digitalchef. Du blir tillsvidareanställd på heltid och vi ser att du startar så snart som möjligt.

Har vi väckt ditt intresse?
Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka ett personligt brev och CV till jobb@eways.se. Vi rekryterar löpande.

Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår digitalchef Petra Sahlgren via telefon: 076-894 19 47

About Eways - El till alla bilar

Eways är den ledande oberoende operatören av laddinfrastruktur för elbilar i Sverige. Vi underlättar för både företag och privatpersoner att köra elbil genom att leverera och drifta nyckelfärdiga laddningslösningar. Vi erbjuder enkel, snabb och säker laddning hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Vårt nätverk av laddpunkter växer snabbt och vi har cirka 10 000 uppkopplade laddplatser, varav 3 000 publika, över hela Sverige. Eways grundades av Niclas & Petra Sahlgren 2015 och har i dag 45 medarbetare på 9 kontor runt om i Sverige. Eways har varit lönsamma varje år sedan starten 2016 och uppvisat en genomsnittlig omsättningstillväxt om 146% per år under perioden. Omsättningen för 2021 ökar kraftigt och förväntas överstiga 100 MSEK. Välkommen till ett miljösmart samhälle med Eways!

Niclas Sahlgren
Niclas Sahlgren