2021-04-16 12:17Pressrelease

Kettil Stenberg omvald ordförande i Säkerhetsbranschens styrelse

Den 15 april höll Säkerhetsbranschen sin årliga föreningsstämma där man valde sin styrelse för kommande år. Kettil Stenberg, nordisk vd för STANLEY Security, blev omvald som styrelseordförande i ytterligare ett år. Han går därmed in i sitt tredje år som ordförande för Säkerhetsbranschen.

Jag är glad och stolt över att återigen få detta förtroende, säger Kettil Stenberg. Säkerhetsbranschen har under de senaste åren gjort ett fantastiskt arbete under ledning av vd Joakim Söderström. Vi har ökat antalet medlemsförmåner som hjälper våra medlemmar att göra både fler och bättre affärer. Ett exempel är vår satsning på ökad kompetensförsörjning via *Säkerhetsuniversitetet. Vi ser att vi är på rätt spår och ett tecken på det är att vi har fler medlemmar än någonsin tidigare.

Det känns bra att få arbeta med en styrelse som innehar en enorm kompetens och representerar branschen brett. I dag är vi starkare än någonsin tidigare med fler medlemmar och ett större utbud, avslutar Kettil.

*Säkerhetsuniversitetet är ett initiativ taget av Säkerhetsbranschen som startade hösten 2020. Efter en kartläggning av det kompetensbehov som finns i branschen upptäckte man ett stort behov av utbildning och kompetensutveckling. Därför startades Säkerhetsuniversitetet, som erbjuder utbildningar inom både brand och säkerhet för behörig ingenjör, projektör och tekniker.

About Securitas Technology

STANLEY Security är en global säkerhetsleverantör och erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Vi ingår i Stanley Black & Decker-koncernen med fler än 60 000 anställda runt om i världen. I Sverige finns STANLEY Security på mer än 30 orter med över 900 medarbetare. Vårt erbjudande omfattar hela säkerhetskedjan från riskanalys och design, via installation och driftsättning till underhåll och daglig hantering av säkerhet.