2020-10-29 12:56Pressrelease

Maldivisk hotellkjede satser på Norden midt i Coronabølgen

Sunset villa at Adaaran Vadoo ResortSunset villa at Adaaran Vadoo Resort

Aitken Spence som eier Adaaran Resorts på Maldivene setter nå fokus på Norden og har utnevnt United Spirit Nordic til deres salgs, markedsføring og pr byrå i Norden for merkevaren Adaaran Maldives.

Adaaran Rannalhi Resort Maldives

Maldivene har klart seg relativt bra under pandemien

Maldiverne har klart seg relativt bra så langt i pandemien. Totalt har det vært 11.505 smittete, og med 10.531 friske og 37 døde, så er det 937 aktive i landet. Hver dag blir det testet i snitt 1200 personer, inklusive avreisende gjester. Så langt har de fleste tilfellene vært lokale beboere og utenlandske arbeidere, og per 14 oktober var det kun 11 turister som var registrert som fortsatt smittet.

Destinasjonen har arbeidet pro-aktivt på å få turismen tilbake, og var en av de første til å introdusere reiseforsikring med Covid-19 dekning. Den tilbys i samarbeide med Allied Insurance og dekker utgifter ved isolasjon, medisinsk behandling og transportutgifter til sykehus eller isolasjons-sted. Man kan velge mellom to versjoner: Allied Inbound eller Allied Inbound Plus. Pakken dekker for reiser med varighet på 7 eller flere dage, og må være kjøpt innen kunden ankommer Maldivene.

Man skal kunne fremvise en negativ PCR test ved både ankomst og avreise til og fra Maldivene, og myndighetene har nylig endret tidsrommet for når den skal være gjort, fra 72 timer til 96 timer. Det gjør det også enklere for turistene, siden flyselskap som Emirates som har Maldivene på rutekartet, også har 96 timer som regel for gyldigheten av reisendes covid-19 sertifikat. Samtidig underletter det for de turister som vil ha Maldivene i kombinasjon, man kan enkelt gjøre en weekend på Maldivene som avbrekk på en reise til Dubai, og kun ta en test istedenfor to.

Økning av turister siden grensene åpnet i juli

Det har vært en positiv økning av turister siden Maldivene åpnet grensene sine i juli måned. Under den tredje uken i oktober var daglige ankomster på gjennomsnittlig 542 passasjerer, som er små tall om vi sammenligner med tallene for januar til mars som var på gjennomsnittlig 4206 passasjerer per dag. Men det er positivt om vi sammenligner med tallene fra august på gjennomsnittlig 246 passasjer per dag.

Christine Engen, CEO United Spirit Nordic

Christine Engen, direktør for United Spirit Nordic sier: «Det er en positiv nyhet for oss å kunne signere kontrakt med en ny kunde i disse tider, hvor meste av Europa og verden er farget rødt og oransje, og det frarådes å reise generelt. Maldivene har hatt en klar og tydelig strategi fra start om hvordan de vil gjenstarte turismen, som er en viktig inntektskilde for landet. Det at det er klare og tydelige budskap, klare og tydelige regler og tiltak for hindre smitte og smittesporing, gjør alt mer gjennomskuelig og oversiktlig for bransjen og interessenter. Vi tror på obligatorisk testing før ankomst og avreise og at det er enkelt å få gjort en test på plass samtidig med at det er klare og tydelige smittevernregler, er med på å skape en sikkerhet omkring det å reise. Maldivene har også fordelen at de tilbyr et produkt som One Island – One Resort. Og nå kan nordiske turister få oppleve Maldivene til en meget fordelaktig pris»

Adaaran Club Rannalhi

Adaaran Resorts er en av de eldste hotellkjedene på Maldivene. Kjeden er en del av Srilankiske Aitken Spence som eier flere hotell og resorts på Maldiverne, Sri Lanka og i Midtøsten

På Maldivene har kjeden seks produkter fordelt på 4 øyer. Og du kan velge akkurat den opplevelsen som du drømmer om enten det er luksus eller nede-på-jorden barfot ferie med et autentisk preg og atmosfære. De har er eksklusive Vadoo som kun har over water villas, privat tosomhet med egen butler og personlige service. Club Rannalhi tilbyr et mer autentisk Maldiverne til en overkommelig pris og med et hav av aktiviteter, og for familien er det Meedhupparu som har barneklubb, aktiviteter for store og små, flere restauranter å velge mellom og muligheter til både fisketur og delfinsafari.

Adaaran Vadoo Resort

Covid-19 og fleksible avbestillingsregler

Selvsagt følges alle Covid-19 protokoller, alle resorts har separate isolasjonsværelser / område om det skulle være gjester med symptomer.  Det tilbydes meget fleksible avbestillingsregler; 24 timer for de resorts med båttransfer og 72 timer for resorts med sjøfly. Gjestene oppfordres til å laste ned Trace Ekee app’en før de ankommer Maldiverne, så de deltar i smittesporing under oppholdet. Adaaran’s gjester blir alle møtt på flyplassen hvor de får målt temperatur innen de tar transfer med båt eller sjøfly. Transportmidlene (båt / sjøfly) blir desinfiserte etter hver avgang, alle ansatte bærer både munnbind og hansker og får målt temperaturen hver dag. Under hele oppholdet får alle gjestene målt temperaturen hver dag. Ved check-in så må alle fylle i en helsedeklarasjon som inneholder reiser og sykdomshistorie for de siste 30 dager. Det opereres med færrest mulig touch-points, så helst ingen kontanter eller papir, men istedenfor brukes kredittkort og e-mail ved inn- og utsjekking.

Det har også blitt enklere å komme seg til Maldivene, nå som Emirates, Aeroflot, Qatar og Turkish Airlines flyr med forbindelse til norske flyplasser. Denne måneden kan man også ønske British Airways, Lufthansa og FlyDubai velkommen tilbake.

About USN Norska

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director