2020-10-16 11:13Pressrelease

Välkommen till Frukost- och informationsmöte 5 november

Textile Fashion Centers Frukost- och informationsmöten är för dig som arbetar i centret. Kom för att umgås med kollegor, träffa kontakter inom centret och få kunskap och koll genom nyheter, information och presentationer - inget möte är det andra likt!

Vi samlas för att lysa upp höstmörkret tillsammans och bland annat lyssna på två kvinnor som representerar två intressanta organisationer.

För dig som inte har möjlighet att delta på plats livesänder vi mötet på startsidan på textilefashioncenter.se. Med anledning av behovet av distansering vill vi dock framhålla att The Food Company, centrets restaurang där mötet arrangeras, har gott om utrymme och att det går att sprida ut sig på ett lämpligt sätt.

Färdiga mackor, kaffe och te serveras.

Ur innehållet:
- Textilmuseet i nutid och framtid - intervju med museichef Ulrika Kullenberg.

- Cecilia Tall, generalsekreterare för TEKO, branschorganisationen för Sveriges textil- och modeföretag, gästar oss för att berätta om vad organisationen gör för Sverige, i Borås och i Textile Fashion Center.

- NK Göteborg vill samarbeta med Textile Fashion Center. Frida Stålhandske, marknadskoordinator, centrumledningen, berättar mer.

Tider:
- Frukost från kl 7.45
- Information ca kl 8.05
- Slut ca kl 8.45

Plats: The Food Company, restaurangen i Textile Fashion Center – eller se och lyssna via startsidan på textilefashioncenter.se

Välkommen att anmäla dig senast tisdag den 3 november med
vändande mail till info@textilefashioncenter.se

Har du frågor inför mötet? Kontakta
Git Guldare, Centrumledare Textile Fashion Center
git@textilefashioncenter.se

PS Nästa möte - årets sista - är den 3 december.

About Textile Fashion Center

Textile Fashion Center är en utvecklings- och innovationsmiljö i centrala Borås. Basen för centret är ett tiotal verksamheter inom Borås Stad och Högskolan i Borås som verkar i skärningspunkten mellan näringsliv, offentlig sektor, utbildning & forskning, kultur samt invånare & besökare. Visionen är att vara Europas ledande center för hållbar utveckling och innovation inom textil och mode. Textile Fashion Center öppnade 2014 i en renoverad 100 år gammal textilfabrik där den industriella arkitekturen med varsam hand bevarats och blivit grunden för en inspirerande och attraktiv miljö för affärsverksamhet, lärande, kreativitet och nätverkande.