2020-10-13 12:02Pressrelease

Skövdebostäder hyr ut lägenheter i Värsås

Bostadsområdet Sörbacka, VärsåsBostadsområdet Sörbacka, Värsås.

Skövdebostäder tillgängliggör nu fler bostäder i yttertätorter. I början av oktober tog bolaget över uthyrningen av nio bostäder på Sörbacka i Värsås.

– Detta innebär att vi hyr ut ännu fler bostäder i yttertätorter. Lägenheterna i Värsås förvaltas fortfarande av Skövde kommun, men vi ansvarar för uthyrningen som alltså sker genom bostadskön, säger Katarina Prick, vd på Skövdebostäder.

Skövdebostäder har just nu cirka 35 500 personer i sin bostadskö. Från att inte ha haft några lägenheter utanför Skövde tätort för bara några år sedan hyr bolaget nu ut 32 lägenheter i yttertätorter – dels den egna nyproduktionen i Timmersdala men också Skövde kommuns trygghetsbostäder i Timmersdala och Tidan. Lägenheterna på Sörbacka är vanliga hyresrätter och inte inriktad mot någon särskild ålderskategori.

Två rum och kök

– Bostäderna på Sörbacka är tvåor med egen uteplats. De har adressen Aftonpromenaden och i området finns en gemensamhetslokal man kan låna. Lägenheterna kostar mellan cirka 6 000-8 700 kr beroende på storlek och lediga lägenheter läggs ut på vår webbsida, säger Lina Eklund Svensson, marknadschef på Skövdebostäder.

About Skövdebostäder

Skövdebostäder ägs av Skövde Stadshus AB som i sin tur ägs av Skövde kommun. Som stadens största hyresvärd bidrar vi till kommunens budskap om det goda boendet genom våra drygt 5 300 bostäder av alla upptänkliga slag och storlekar. Från centrala smålägenheter i 1800-talshus till ett naturnära boende i nybyggda fristående villor. Vi är medlemmar av Sveriges Allmännytta, och arbetar aktivt med frågor kring miljö, framtid och utveckling med stort hyresgästinflytande på alla nivåer. Företaget har ungefär 100 anställda i en kundnära organisation uppdelad på tre distrikt med kvartersvärdar i varje bostadsområde.

Lina Eklund Svensson
Chef för marknad och utveckling
Lina Eklund Svensson
Katarina Prick