2020-02-19 15:59Press release

Mallcomm och AMF Fastigheter leder ”mixed-use-samtalet” i Stockholm

AMF Fastigheter, ett av Sveriges största och mest innovativa fastighetsbolag, är på väg att implementera appen ”KUNO”, AMF Fastigheter’s egna PropTech app som utvecklats av Mallcomm. Detta för att ansluta användare i 36 av sina fastigheter om ca 650 000 kvm av deras bestånd i Stockholm.

Efter första fasens implementering på två av Stockholms mest berömda ”mixed-use” ytor, Mood District och Urban Escape i centrala Stockholm, fortsätter nu lanseringen av KUNO på resten av AMF Fastigheter i Stockholm. AMF Fastigheter valde Mallcomm- Toolbox Group, som sitt val av PropTech-teknik i mars 2019. Mallcomm är bäst i klass inom innovativ PropTech som är anpassningsbar och bär en mycket omfattande modulär plattformsteknik som dessutom är den mest användarvänliga på marknaden; Det är också den enda plattformen som specifikt utvecklats för att ansluta både B2B- och B2C-målgrupper i en och samma plats.

AMF Fastigheters ambition med KUNO är att förenkla vardagen och ansluta människor till den plats där de arbetar, shoppar och underhåller sig. Att bygga ett samhälle och gemenskap med hjälp av Mallcomm är ett viktigt steg för att låta användare på varje plats delta i att skapa evenemang, erbjudanden och kontrollera sin vardag, men även för att stödja områden så som kundservice, drift, hantering och allmänna / kritiska kommandon, säkerhet, omsättningsrapportering med mera.

Magnus Behrenfeldt, chef för stadsutveckling på AMF Fastigheter säger: ”KUNO har varit viktig i vår strävan att göra det lite enklare och lite roligare att befinna sig och verka i vårt grannskap. Genom att sammanföra våra hyresgäster till varandra och till allt i stadsområdena vi utvecklar, hoppas vi kunna ge ett positivt bidrag till deras vardag. Mallcomm-plattformen har passat perfekt i denna process. Produkten liksom samarbetet med Toolbox Group har varit ett verkligt partnerskap. Vi ser fram emot att lansera KUNO i alla våra stadsområden.

Michelle Buxton VD och grundare av Mallcomm kommenterade, ”AMF Fastigheters ambitioner att utveckla hur människor bor, arbetar och uppehåller sig i sina gemensamma utrymmen passar perfekt in i de banbrytande tekniska innovationerna Mallcomm redan har implementerat i en växande portfölj av starkt framgångsrika ”mixed-use” utvecklingar i Europa. Vi är verkligen glada över att arbeta nära med en så högt respekterad fastighetsinnovatör och ser fram emot att vidareutveckla vårt partnerskap med AMF Fastigheter och fortsätta vårt arbete inom på den ”mixed-used” arenan under 2020 och därefter ”.

För mer information, kontakta:
Michelle Nelson, Head of PR & Marketing E: michelle.nelson@toolboxgroup.global, T: +44 7534 930 581.

About NCSC

Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) is the organization representing the Shopping Center Industry in the Nordic market. Founded in 1986, NCSC today has approximately 1 200 members from Denmark, Finland, Norway, Sweden, Iceland and other European countries. The list of members include a wide variety of interest groups, ranging from real estate companies, investors, center managers, retailers, service industries, trade associations and city planners, to government and municipal authorities