2022-03-11 13:30Press release

Mall of Tripla on suomen paras kauppakeskus 2022

Suomen Paras Kauppakeskus 2022 – Mall of Tripla
Kati Kivimäki, Hanna Heikkinen, Tanja Teeriaho, Sanna Lamminpää, Marjaana Peikola, Janne Keisanen, Antti PitkänenSuomen Paras Kauppakeskus 2022 – Mall of Tripla Kati Kivimäki, Hanna Heikkinen, Tanja Teeriaho, Sanna Lamminpää, Marjaana Peikola, Janne Keisanen, Antti Pitkänen

Pohjoismainen Kauppakeskusyhdistys NCSC järjesti alan arvostetun kilpailun ja se pidettiin 10.3.2022 ravintola Pörssissä helsingissä.

MALL OF TRIPLA
Suomen Paras Kauppakeskus 2022

Tuomariston perustelut: ”Tämä yksi Suomen puhutuimmista kehityshankkeista on herättänyt kokonaisen kaupunginosan uinuvan kaupallisen potentiaalin henkiin. Kyseessä on keskus, joka luo kaupan sinne, missä sitä ei ole aiemmin ollut. Ansiokkaan lanseerauksen jälkeen se on tuonut vilskettä ja elämää läpikulkupaikkana ja virastokeskittymänä aiemmin toimineeseen ympäristöön muuttaen alueen identiteettiä ja käyttötapoja.

Kauppakeskuksen arkkitehtuuri ulosmittaa ansiokkaasti ympäristön mittavat kulkuvirrat nivoen alueen aiemmin erilliset osat yhteen. Keskus on monimuotoinen, viihtyisä, tunnelmallinen ja selkeä suuresta pinta-alastaan huolimatta ja sen jokainen kerros on sisäänkäyntikerros. Keskus integroituu myös osaksi alueen yhteisöjä ja toimii alustana erilaisille kokeiluille ja palveluille. Keskuksen saavutettavuus julkisin liikennemuodoin on kattava. Tulevaan infran kehittymiseen on tehty tila- ja rakennevarauksia, jotka on hyödynnetty innovatiivisesti kiinnostavan viihdetarjoaman alustana.

Tämä kaupan, viihteen ja kulttuurin hubi on todistanut vetovoimaisuutensa myös poikkeusajassa."

• Anna Bevz, Bolderoy
  • Marjo Kankaanta, Sello
  • Jussi Vyyryläinen, Citycon
  • Esa Mattila, Antilooppi
  • Anna-Maija Kujala, Vantaa

• Kauppakeskus Kaari

RISTIKKO
Suomen Paras Innovaatio 2022

Suomen Paras Innovaatio 2022: Kauppakeskus Ristikko
Marjo RosendahlKauppakeskus Ristikko, Marjo Rosendahl

Tuomariston perustelut: ”Tuomaristo arvosti kekseliäisyyttä tehdä ostoskeskuksesta koko perheen tapahtumapaikka, jossa voi harrastaa ja viihtyä. Pitkä taattu vuokrasopimus luo tiettyä vakautta kauppakeskukselle ja avoimia ajatuksia myös muille uudistuksille. Ristikko houkuttelee tällä myös luonnollisesti uutta asiakaskuntaa ympäri suomea sekä nostaa paikan pohjoismaiselle kartalle. Kiipeilyareena on pohjoismaiden suurin ja suomen ensimmäinen olympiatason keskus. Ja mikä parasta -tämä lisää hyvinvointia.”

• Eetu Ristaniem, Spacent
  • William Von Der Pahlen, Indagatus / Servicelab
  • Taru Marjamaa, Emmy

• Helsinki Outlet
  • Kauppakeskus Ristikko
  • Skanssi

MYLLY
Suomen Paras Markkinointikampanja 2022

Suomen Paras Markkinointikampanja 2022: Kauppakeskus Mylly
Meri Hakulinen, Mira FärmKauppakeskus Mylly: Meri Hakulinen, Mira Färm

Tuomariston perustelut: ”Tuomaristo vaikuttui kampanjan kekseliäisyydestä ja se sopi hyvin ajan henkeen. Rohkea, suunnitelmallinen, omaleimainen -nämä kuvaavat näyttävää kampanjaa jonka slogan elää koko ajan. Vuokralaiset huomioitu hyvin ja saavutetut tulokset puhuvat puolestaan. Kampanja sitouttaa paikallisia ja nyt Mylly on brändätty myös matkailukohteeksi. Kampanja idealle plussaa myös siitä että se on tehty kestäväksi ja muunneltavaksi, joka näkyi vahvasti kauppakeskuksen arjessa läpi eri sesonkien.”

• Maarit Hurme, CBRE
  • Jessica Rantala / Content Corner Oy
  • Meri-Kukka Salmni / Trevian

• Espen Vaasa
  • Iso Omena
  • Mylly

SØSTRENE GRENE
Suomen Paras Retail Konsepti 2022

Suomen paras retail konsepti 2022 – Søstrene GreneSøstrene Grene: Noora Fagerström, Tiina Fågel -tuomariston edustajat.

Tuomariston perustelut: ”Tuomaristoa ilahdutti erityisesti se kuinka vastuullisuus on huomioitu tässä upeassa konseptissa. Myymälöissä on miellyttävä tunnelma musiikin ja näyttävän visuaalisuuden ansiosta, yksityiskohtiin on kiinnitetty erityistä huomiota. Asiakaspalvelu on ystävällistä ja tuotteet ovat pääosin selllaisia mitä ei muualta saa.Lisäksi konseptin verkkosivut tukevat ihastuttavineen DIY ideoineen myymäläkonseptia ja houkuttelevat shoppailemaan. Tämä konsepti on tuonut todellista lisäarvoa kauppakeskuksien asiakkaille.”

• Noora Hautakangas, Relove
  • Tiina Fågel, CBRE
  • Noora Fagerström, Jungle juice bar

• Unille -konsepti
  • Sostrene Grene
  • Ruohonjuuri
  • Prisma Kaari
  • Normal
  • My O My Xmas garage

Valokuvaaja: Laura Likkanen

ABOUT NCSC AWARDS
NCSC Awards is an annual competition arranged by Nordic Council of Shoppingcenters. It starts with national competitions in each Nordic country, whose winners then compete against each other in a Nordic Finale. The first Nordic competition was held 2009. The purpose is to support the development of the shopping center industry by recognizing the best, most innovative and creative initiatives in the Nordics.

About NCSC

Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) is the organization representing the Shopping Center Industry in the Nordic market. Founded in 1986, NCSC today has approximately 1 200 members from Denmark, Finland, Norway, Sweden, Iceland and other European countries. The list of members include a wide variety of interest groups, ranging from real estate companies, investors, center managers, retailers, service industries, trade associations and city planners, to government and municipal authorities

Kajsa Hernell
MANAGING DIRECTOR