2021-11-18 14:24Press release

Framtidens kommersiella platser kommer att handla om innehåll

Nordic Council of Shoppingcenters samlar sveriges ledande aktörer inom retail och kommersiella fastigheter till en halvdag med fokus på framtidens kommersiella platser.Nordic Council of Shoppingcenters samlar sveriges ledande aktörer inom retail och kommersiella fastigheter till en halvdag med fokus på framtidens kommersiella platser.

Den 6 december 2021 samlas Sveriges kommersiella fastighetsbransch på det helt nyöppnade SPACE i Stockholm för en halvdag med fokus på framtidens kommersiella platser – 2022&Beyond. Anna König Jerlmyr, Finansborgarråd i Stockholm, kommer tillsammans med Mats Hederos, VD på AMF Fastigheter och Åsa Caap, Head of SPACE, bland annat att berätta om syftet med att skapa en fysisk mötesplats för den digitala generationen.

2022&Beyond är ett initiativ från Nordic Council of Shoppingcenters (NCSC) och samlar Sveriges ledande aktörer inom retail och kommersiella fastigheter. Syftet är att beskriva hur detaljhandelslandskapet förändras av nya konsumentmönster, vilken attraktionskraft den fysiska platsen kommer att ha i framtiden och vad som krävs för att nå dit.

”Ambitionen med 2022&Beyond är att blicka framåt. Vi vill ge inspiration och kunskap kring utvecklingen av kommersiella platser och väcka nya tankar. Under dagen kommer vi att utforska allt från retail till live commerce, e-sport, fastigheter och investeringar tillsammans med några av branschens ledande aktörer.”
- Kajsa Hernell, Managing Director, NCSC

Medverkande:
Anna König Jerlmyr, Finansborgarråd i Stockholms Stad
Mats Hederos, CEO, AMF Fastigheter AB
Åsa Caap, Head of Space Stockholm
Ibrahim Ibrahim, CEO, Portland Design
Stefan Ytterborn, CEO, CAKE – ridecake.com
Robel Efrem, CEO, Challengermode
Ebba Kilman, Chief Offering Officer, Åhléns AB
Pouya Boland, CEO, CHIQUELLE
Andreas Rylander, CEO, Kjell & Company
Thomas Persson, Head of Capital Markets, JLL