2023-04-27 21:37Press release

Amager Centret vælges til årets kommercielle plads i Danmark 2023

Thomas Thomsen, MK Illumination. Kim Jensen, Finn Sture Madsen og Rikke Henriksen på Amager Centret, Danske Shoppingcentre tar emot ”The Star of Denmark”.Thomas Thomsen, MK Illumination. Kim Jensen, Finn Sture Madsen og Rikke Henriksen på Amager Centret, Danske Shoppingcentre tar emot ”The Star of Denmark”.

Nu er årets vindere i NCSC Denmark Awards 2023 fundet, og det blev Amager Centret, der udpeges til Commercial Space of the Year, og som også hentede årets markedsføringspris med kampagnen Total Ama’r. I innovationsklassen blev det nytænkende træningshus PWR.8 Studio kåret, og til årets kommercielle kæde blev succeshistorien Normal, der bliver ved med at køre på skinner trods vanskelige tider, valgt.

Juryens begrundelse er følgende: "Centret er lykkedes med at rebrande sig selv på en måde, der er tro mod dets oprindelige historie og tilføjet tidens toner, hvilket giver en stærk kommerciel markedsplads med en fed kategoriblanding af butikker. Her lægges der vægt på både udvendig og indvendig arkitektur i de valgte løsninger. Det skaber imødekommenhed og giver en holistisk følelse af at være en del af bylivet. Interiørets afdæmpede farvevalg, fine detaljer, stilrene kundefaciliteter, lette orientering for både bilister og cykler sørger for en god kunderejse gennem hele centret. Dette krydret med stærke kommercielle brands, skæve koncepter og ikke mindst en gårdhave med et højt niveau af F&B-koncepter har skabt rammerne for en attraktiv markedsplads – så nu er kunsten at fastholde visionen."

Konkurrencen arrangeres af Nordic Commercial Spaces & Communities (NCSC) med det formål at støtte udviklingen og sætte fokus på de bedste, mest nyskabende og kreative initiativer i branchen.

”Den kommercielle plads udvikles løbende, og med Denmark Awards ser vi hvordan der laves tilpasninger for at møde ændret kundeadfærd med nytænkning, kvalitet og relevans, noget som alle årets vindere i høj grad udviser.” – udtaler Kajsa Hernell, Managing Director hos NCSC

Vinderne af NCSC Denmark Awards bliver offentliggjort den 27. april 2023 i Villa Copenhagen.

Herning Centret
SlotsArkaderne

Annki Cedervall, Head of Expansion Nordics, Deichmann
Mikael Jahn, Head of Advisory & Transaction Services Occupier, CBRE
Grith Isbrandtsen, Asset Manager, Capital Investment A/S

Gunn-Britt Zeller, Jan Svensson og Tor Andersen fra PWR.8 Studio.

Jan Svensson, Gunn-Britt Zeller og Tor Andersen fra PWR.8 Studio.

Innovative Commercial Concept of the Year er: PRW.8 Studio

Juryns motivering lyder: "PWR.8 Studio tager udgangspunkt i det hele menneske og vores behov for fysisk, social og mental sundhed. I deres stærke værditilbud har de designet en forretningsmodel, der skaber værdi på alle planer og iscenesat oplevelsen med nordisk renhed, æstetik og kvalitet i smukke, historiske rammer, der både indbyder til oplevelsen af velvære og træning, camps og tilbagetrækning indendørs, udendørs, on-site og off-site. Derudover er konceptet meget mere end et træningshus. Det er et livsstilshus med café, detailhandel, eget fitnessbrand, træningsfaciliteter og et værested for mental og fysisk sundhed."

Bolia - A world of design
LABFRESH

Mikael Bruun, Head of Cross Border Expansion, Gate46
Charlotte Søndergaard, Expansion Responsible, Bestseller
Nicolai Gunni Lyngholm, Senior Brand Advisor & Director, Zupa

Kim Jensen og Rikke Henriksen på Amager Centret.

Rikke Henriksen og Kim Jensen på Amager Centret.

Marketing Campaign of the Year er:
Total Ama'r - Amager Centret

Juryens begrundelse er følgende: "Amager Centret har med kampagnen Total Ama’r ikke alene formået at komme ud til sine nærmeste lokalkunder. Centret har vendt sit kampagnefokus rundt og inviteret hele det omkringliggende nærmiljø ind i centret. Resultatet er en slagkraftig kampagne, som ikke bare forkorter – men nærmest udvisker afstanden mellem center og lokalsamfund. En kampagneindsats som denne er en kommunikativ øvelse, som normalt rummer store risici for at blive både provinsiel i sin tone og irrelevant og umoderne i sit udtryk. I stedet er det modsatte sket, og kampagnen fremstår både relevant, nærværende og cool. Og så får man i tilgift en fornemmelse af, at det man møder i kommunikationen er præcis det, man møder, når man træder ind i centret. Det er måske ikke årets største kampagne. Måske ikke årets dyreste. Måske heller ikke årets mest eksklusive. Men det er med afstand årets mest differentierende centerkampagne."

Zoogether - Rødovre Centrum
Skate Night - City2

Morten Theil, Managing Director, Bocca
Nicolai Gunni Lyngholm, Senior Brand Advisor & Director, Zupa
Pia Petersen, Managing Director, Ocean Outdoor Denmark

Christa Nesheim, Retail Development and Leasing og Mette Albertsen, Regionschef på Normal.

Commercial Chain of the Year er: NORMAL

Juryens begrundelse er følgende: "Normal er en stærkt voksende kæde både i shoppingcentre og på gadeniveau. Deres vækst i antal forretninger er de seneste 2 år i DK på mere end 20%. Er pt. oppe på 118 i DK og i Europa tæt på 500. Deres omsætningsvækst er fantastisk og der, hvor de ligger, har de et højt besøgstal. Deres indextal er sammenlignet med andre outstanding både nominelt og pr. m2. Innovativt ses bl.a. cafeer i nogle af forretningerne nu."

McDonald's
Bahne

Eva Lolle, Leasing Manager, Danske Shoppingcentre
John Hansen, Retail Expert, Consultant