2019-12-05 08:00Pressmeddelande

Barnböcker för modiga barn

Formgivare Karolina Schéle och Art Director Nikki Schmidt.Formgivare Karolina Schéle och Art Director Nikki Schmidt.

Pressmeddelande den 5 december 2019.

"Välkommen in till honungsregn och världar utan slut -
Barnböcker som sprider kunskap och mod i knäna."

NA Förlag breddar sin utgivning och lanserar nu böcker inom barn- och ungdomsgenren. Med böcker som berör stora frågor om livet och tar upp ämnen som utanförskap, orättvisor, drömmar och möjligheter vill förlaget utmana normer och stereotyper.
Varje bok har en noga utvald berättelse som vi hoppas ska kunna bidra till att göra världen lite bättre. Det är viktigt för oss att böckerna bjuder in till sagans oändliga värld men att de samtidigt ger läsaren något att bära med sig efter att ha läst boken, Johan Paulsson Grundare och produktionsansvarig NA Förlag.
Förlaget släpper fem barnböcker för åldrarna 6-9 år innan årsskiftet. Böckerna går att köpa via bland annat naforlag.se, Bokus, Adlibris och kan även beställas på Akademibokhandeln.

NA Förlag har under det senaste året expanderat sin utgivning och ytterligare stärkt sin position som läromedelsproducent. Nu tar de nästa steg och kliver in på barnboksmarknaden.

Om NA Förlag AB

NA Förlag är ett nytänkande bokförlag som ger ut forskningsbaserade och visionsdrivna produkter inom skola och utbildning. Vi är fast beslutna om att sprida kunskap och idéer som bildar, lockar till kreativitet, berör och inspirerar. Vi vill skapa värde och göra skillnad genom vår utgivning.

Johan Paulsson
Grundare, produktionsansvarig