2021-08-18 07:40Pressmeddelande

Fredrik Hultman vald till viceordförande för International Young Democrat Union

Fredrik Hultman Fredrik Hultman

Den 14 augusti valdes Fredrik Hultman till viceordförande för International Young Democrat Union (IYDU). Fredrik är den enda representanten från Norden i den ordinarie styrelsen. Organisationen är en paraplyorganisation för ungdomsförbund till högerpartier från hela världen, och fungerar som ungdomsförbund till International Democrat Union (IDU). Bland medlemmarna i IYDU finns ungdomsförbunden till Konservativa partiet (Storbritannien), Nya Patriotiska Partiet (Ghana), Liberala partiet (Australien), CDU (Tyskland), Republikanerna (USA) och Kuomintang (Taiwan).

- Jag är hedrad över att få förtroendet att fortsätta i styrelsen. Moderata Ungdomsförbundet har en lång tradition av internationell verksamhet, och det är viktigt att vi fortsätter knyta kontakter med likasinnade partier världen över, säger Fredrik Hultman.

Årsmötet på tyska CSU:s kontor i München den 14 augusti hölls med ett begränsat antal deltagare. Resultatet från årsmötet kommer nu att skickas ut till de 80 medlemsorganisationerna för ratificering.

- IYDU är ett viktigt nätverk för liberalkonservativa partier världen över. IYDU har trots pandemin haft stor aktivitet. När det återigen blir möjligt att resa kommer IYDU att fortsätta vara en viktig plattform för internationellt utbyte, avslutar Fredrik Hultman.

Fredrik Hultman är generalsekreterare för Moderata Ungdomsförbundet och kommunpolitiker i Uppsala för Moderaterna.

Fredrik Hultman finns tillgänglig för fler kommentarer och intervjuer via MUF:s pressekreterare.

Om Moderata Ungdomsförbundet

Moderata Ungdomsförbundet är Sveriges största och viktigaste politiska ungdomsförbund med 14 000 medlemmar. Moderata Ungdomsförbundets förbundsordförande heter Matilda Ekeblad.

Olivia Andersson Nensén
Olivia Andersson Nensén